
Koronavuoden kotoilu ja mökkeily kasvattivat selvästi halpakauppaketju Tokmannin myyntiä. Tiedotteen mukaan yhtiön koko vuoden liikevaihto kasvoi 13,6 prosenttia ja ylitti ensimmäistä kertaa yhtiön historiassa miljardin euron rajan.
Vertailukelpoinen liikevoitto oli 100,2 miljoonaa euroa, mikä on 9,3 prosenttia liikevaihdosta. Vuotta aiemmin liikevoitto oli 70,4 miljoonaa euroa. Tokmannin verkkokauppa kasvoi 124,1 prosenttia.
Koronavuonna Tokmannilta ostettiin erityisesti piha- ja puutarhakalusteita, urheilu-, hyvinvointi- ja harrastustuotteita, kodin sisustustuotteita sekä pesu- ja puhdistusaineita. Kaikki myymälät olivat auki, eikä henkilökuntaa tarvinnut lomauttaa.
Tokmanni ennustaa lievää liikevaihdon kasvua tälle vuodelle. Näkymiin vaikuttaa voimakkaasti koronapandemia.