HENKIRIKOKSET: Man­ner­hei­min­puis­ton taposta syyte

Asuminen: Vuokrat nou­si­vat Oulussa pää­kau­pun­ki­seu­tua no­peam­min

Kaleva jatkaa laa­je­ne­mis­taan – ostaa di­gi­taa­li­seen mark­ki­noin­tiin eri­kois­tu­neen Pro Rattaan

Kaleva jatkaa laajenemista ostamalla digitaaliseen markkinointiin erikoistuneen Pro Rattaan .

Pro Ratas Oy:n keskeisen toiminnasta muodostaa Google-, Facebook- ja Youtube-mainonta sekä muut sosiaalisen median kanavat.
Pro Ratas Oy:n keskeisen toiminnasta muodostaa Google-, Facebook- ja Youtube-mainonta sekä muut sosiaalisen median kanavat.

Kaleva ostaa enemmistöosuuden digitaaliseen markkinointiin ja mainontaan erikoistuneesta Pro Ratas Oy:stä. Yrityskauppa on jatkoa Kalevan laajenemiselle digitaalisiin markkinoinnin ja mainonnan kanaviin.

Keskeisen osan yrityksen toiminnasta muodostaa Google-, Facebook- ja Youtube-mainonta sekä muut sosiaalisen median kanavat. 

- Pro Ratas Oy on nykyaikainen digitaalisen markkinoinnin, mainonnan ja myynnin osaaja, joka tuottaa kokonaisvaltaisia markkinointikampanjoita digitaalisissa kanavissa, kertoo Pro Rattaan toimitusjohtaja Mika Ahlqvist tiedotteessa.

Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 3,7 miljoonaa euroa. Vuonna 2012 perustetulla yhtiöllä on noin 40 työntekijää Turussa, Helsingissä, Seinäjoella ja Oulussa. 

- He jatkavat asiakaslähtöisten ja ratkaisukeskeisten palveluiden tarjoamista osana Kalevaa. Seuraava yhteinen tavoite onkin liiketoiminnan volyymin tuplaaminen yhdessä Kalevan kanssa, toteaa 1600 asiakkaan yritystä luotsannut Ahlqvist.

Kalevan toimitusjohtaja Juha Laakkosen mukaan digitaalisen median myyntiin erikoistunut Pro Ratas täydentää Kalevan mediamyynnin tarjoamaa hakusanamainonnalla ja sosiaalisen 
median palveluilla.

- Haluamme vastata kysyntään ja tarjota asiakkaillemme aiempaa kokonaisvaltaisempia markkinointiratkaisuja. Tämän jälkeen katamme printin lisäksi kaikki merkittävät digitaalisen mainonnan kanavat, mikä tekee meistä entistä vahvempia mainonnan tekijöitä koko Suomessa, Laakkonen sanoo.

Aiemmin tänä syksynä Kaleva osti enemmistön Offerillasta, joka välittää kuluttajille paikallisten yritysten tarjouksia kehittämällään alustalla.

Kaleva hankki omistukseensa tänä syksynä myös Alma Aluemedian Pohjois-Pohjanmaan paikallislehdet. Kauppa piti sisällään Raahe Seudun, Raahelaisen ja Pyhäjokiseudun. Lehdet siirtyivät Kalevan omistukseen lokakuun alussa.