Talous

Mainos

Kaleva ostaa enemmistön mark­ki­na­paik­ka Offerillasta - konserni vahvistaa jalansijaa di­gi­taa­li­sis­sa palveluissa

Offerilla tarjoaa palvelussaan päiväkohtaisesti vaihtuvia tarjouksia. KUVA: Kaleva
Talous 13.9.2017 10:04 | Päivitetty 13.9.2017 12:37
Anna Leinonen

Kaleva ostaa enemmistön paikallisten tarjousten markkinointialustaa kehittävästä Offerillasta. Kalevan toimitusjohtaja Juha Laakkonen sanoo, että yrityskaupan taustalla on Kaleva halu laajentaa toimintaa digitaalisten palvelujen parissa.

– Lähtökohtaisesti haetaan uudenlaisia tapoja jakaa laadukasta sisältöä eri kuluttajaryhmille. Kalevassa käytiin läpi sata lupaavaa start up -yritystä, ja tämä nousi esiin, Laakkonen kertoo.

Offerilla on vuonna 2016 perustettu yritys, jonka kautta kuluttajat voivat ostaa päiväkohtaisesti vaihtuvia tarjouksia kuten ravintolaillallisia, autohuoltoja tai hiustenleikkauksia. Palvelu toimii pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa. Kaupan myötä Kalevan toiminta laajenee aiempaa vahvemmin Pohjois-Suomesta ja Helsingistä koko maan kattavaksi.

Offerillan perustajia ovat pitkän linjan internet-yrittäjät Risto Juntunen, Mikko Ollikkala ja Aleksi Paavola. Yritys työllistää yhteensä 17 henkilöä. Pääosakkaat jäävät yrityksen omistajiksi merkittävällä osuudella.

– Heillä on asiaan tarvittava osaaminen, Laakkonen toteaa.

Tällä hetkellä mainostajat tavoittavat Offerillan kautta yli 300 000 kuluttajaa viikoittain.

– Kalevan omistamien verkkopalvelujen kautta potentiaali kasvaa moninkertaiseksi eli lähes miljoonalla aktiivisella verkon käyttäjällä. Tämä on sekä meille että mainostajille huikea kasvumahdollisuus. Haluamme luoda Offerillasta  palvelun, joka tulee jokaiselle suomalaiselle ensimmäisenä mieleen, kun halutaan kokeilla uusia asioita edullisesti, Offerillan perustajat toteavat tiedotteessa.

Offerillassa on kasvupotentiaalia

Offerillan osuus Kaleva Konsernin liikevaihdosta ei ole tällä hetkellä kovin suuri. Näkymät ovat kuitenkin myönteiset.

– Liiketoiminta on kasvamassa lähivuosina, Laakkonen arvioi.

Toimitusjohtajan mukaan Offerilla täydentää luontevasti Kalevan tarjontaa erityisesti palvelualan yritysten, ravintoloiden ja kivijalkaliikkeiden sekä niissä asioivien kuluttajien suuntaan.

– Se on uudenlainen tapa luoda kontakti paikallisen liikkeen ja kuluttajan välille, hän kuvailee.

Kaleva kertoi vajaat kolme viikkoa sitten, että se ostaa Alma Aluemedian Pohjois-Pohjanmaan paikallislehdet. Kauppa piti sisällään Raahe Seudun, Raahelaisen ja Pyhäjokiseudun. Lehdet siirtyvät Kalevan omistukseen lokakuun alussa.

Laakkonen sanoo, että keskenään eri tyylisten yrityskauppojen taustalla on Kalevan tavoite olla mahdollisimman hyvin mukana monikanavaisessa mediakentässä.

– Jokainen kontakti on meille erittäin arvokas.

Offerilla-kaupan myötä Kaleva Konsernin digitaaliset tuotteet tavoittavat viikoittain yli miljoona kuluttajaa.

Juttua täydennetty 13.9. kello 12.31 toimitusjohtaja Juha Laakkosen kommenteilla.

MAINOS
Mainos

Kommentoi

Mainos
Mainos
Mainos

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Venäjän armeijan vahvuus

109 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

En etsi isää lapsilleni...

Miehen kannattaa harkita kaksi kertaa ennen kuin laittaa pyykkinsä samaan koppaan kuin yh.äiti ja hänen lapsensa.Aivan v... Lue lisää...
Kannattaa varoa-maks...

Jari ja sarjakuvat

Jari

24.9.

Naapurit

26.9.
Mainos
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 379 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

www.kaleva.fi/yrityspalvelut


stats-image