Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Hoitoa, ei ran­gais­tuk­sia – Ny­kyi­nen huu­maus­ai­ne­lain­sää­dän­töm­me ei palvele sille ase­tet­tu­ja ta­voit­tei­ta

Suomessa kuolee huumausaineisiin joka viikko 3–5 ihmistä. Erityisesti nuorten huumausaineista johtuvat kuolemat on nousseet hälyttävästi viime aikoina.

Nykyisen huumausainelainsäädännön ongelmista suurin on se, ettei laki palvele nykyisessä maailmassa sille asetettuja tavoitteita: vähentää käyttöä ja sen aiheuttamia haittoja, huumekuolemia ja rikollisuutta. Nykyinen huumausainelainsäädäntö voi tutkimusten mukaan päinvastoin jopa pahentaa tilannetta.

Paremmat ratkaisut ongelmiin lähtevät ihmisten ja ongelmien hoitamisesta, eivät rankaisemisesta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa