Ehdotus metsävähennyksen korotuksesta perustuu hallitusohjelmaan. Lakiesitys annettiin eduskunnalle toukokuun alussa.
Kuva: Jussi Leinonen
Metsävähennykseen on tulossa tuntuva korotus, kun vähennyksen määrää ollaan korottamassa 75 prosenttiin.
Metsänomistaja voi nykyisin vähentää verotuksessa metsävähennyksenä enintään 60 prosenttia verotettavasta metsätalouden pääomatulosta, jonka on saanut metsävähennykseen oikeuttavasta metsästä. Uudistus nostaa prosentin enintään 75:een.