Liikenne: Täys­säh­kö­tak­sit yleis­ty­vät Oulun tol­pil­la

Kolumni: Ei kannata sai­ras­tua, jos asut syr­jä­se­dul­la

Oulu: Kii­ke­liin suun­ni­tel­tu me­ri­kyl­py­lä hakee jälleen li­sä­ai­kaa – ja on to­den­nä­köi­ses­ti saa­mas­sa sitä

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Tilaajille

Essee: "Tuntuu mu­ka­val­ta, että lapseni näkee kir­jois­sa muu­ta­kin kuin etäisiä isiä ja ahkeria äitejä"

Stereotyyppisten satujen ohella julkaistaan koko ajan enemmän moninaista maailman kuvausta, Noora Vaarala iloitsee.

Kun lapseni oli reilun vuoden ikäinen, hänelle alkoi kehittyä kirjallista kärsivällisyyttä. Hän jaksoi vihdoin olla sylissä ja kuunnella, kun hänelle luettiin, jopa kokonaisen kuvakirjan ajan. Me vanhemmat olimme tyytyväisiä. Tuntui ylelliseltä istua sohvalla monta minuuttia putkeen.

Temppu onnistui aluksi vain yhden kirjan kanssa. Se sattui olemaan perua omasta lapsuudestani: Jean Kenwardin kirjoittama, Stephen Cartwrightin kuvittama ja Laila Niukkosen suomentama Mikä sotku (1986).

Teoksen idea on, että kotona sattuu kaikenlaisia epäonnisia sotkuja, joita äiti sitten siivoaa. Mehu kaatuu pöydälle, kissa repii tyynyn rikki, lapsi heittää lautasen lattialle ja niin edelleen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.