Torniossa on Pohjoismaiden suurin LNG-terminaali, jonne tuodaan nesteytettyä kaasua laivoilla. Maan läpi rakennettava kaasuputki voisi kulkea sen kautta.
Kuva: Jouni Porsanger
Elinkeinoelämän keskusliitto ja Teknologiateollisuus ehdottavat, että Pohjois-Suomen läpi rakennettaisiin maakaasuputki Norjaan.
Putki yhdistäisi Etelä-Suomen maakaasuverkon Pohjois-Norjan kaasukenttiin, jolloin Suomi ei olisi enää riippuvainen Euroopan ulkopuolelta tuotavasta kaasusta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut