DNA myy an­ten­ni­ver­kon mak­su-tv-toi­min­tan­sa Di­gi­tal­le – yhtiöt eivät kom­men­toi kaup­pa­hin­taa

Kaupan myötä DNA:n antenniverkon maksu-tv-asiakkaat siirtyvät televisio- ja radioverkkoja sekä tietoliikennemastoja operoivalle Digitalle vuoden 2020 alusta alkaen.

Kaupan myötä DNA:n antenniverkon maksu-tv-asiakkaat siirtyvät televisio- ja radioverkkoja sekä tietoliikennemastoja operoivalle Digitalle vuoden 2020 alusta alkaen. Kuvituskuva.
Kaupan myötä DNA:n antenniverkon maksu-tv-asiakkaat siirtyvät televisio- ja radioverkkoja sekä tietoliikennemastoja operoivalle Digitalle vuoden 2020 alusta alkaen. Kuvituskuva.

DNA myy antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoimintansa Digita Oy:lle. Kaupan myötä DNA:n antenniverkon maksu-tv-asiakkaat siirtyvät televisio- ja radioverkkoja sekä tietoliikennemastoja operoivalle Digitalle vuoden 2020 alusta alkaen.

– Näkemyksemme mukaan Digitalla on vahvana antenniverkon osaajana parhaat edellytykset tämän liiketoiminnan ja palveluiden kehittämiseen, kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen kommentoi kauppoja.

DNA:n mukaan myytävä osuus on ollut pieni osa yhtiön televisioliiketoimintaa. Yhtiöllä on kertomansa mukaan kaapeli- ja laajakaistaverkoissa yli 600 000 televisiopalveluasiakasta sekä noin 250 000 DNA TV -palvelun käyttäjää.

– Tarkoituksenamme on laajentaa maksu-tv:n peittoaluetta nykyisestä. Suunnittelemme jo vapaasti katsottavilta kanavilta tuttujen hybridi-tv-palveluiden tuomista osaksi maksu-tv-tarjontaa, Digitan vastaava toimitusjohtaja Markus Ala-Hautala kertoo.

Kauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän, jonka odotetaan selviävän syksyllä 2019. DNA ja Digita eivät aio julkistaa kauppahintaa.