
DNA myy antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoimintansa Digita Oy:lle. Kaupan myötä DNA:n antenniverkon maksu-tv-asiakkaat siirtyvät televisio- ja radioverkkoja sekä tietoliikennemastoja operoivalle Digitalle vuoden 2020 alusta alkaen.
– Näkemyksemme mukaan Digitalla on vahvana antenniverkon osaajana parhaat edellytykset tämän liiketoiminnan ja palveluiden kehittämiseen, kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen kommentoi kauppoja.
DNA:n mukaan myytävä osuus on ollut pieni osa yhtiön televisioliiketoimintaa. Yhtiöllä on kertomansa mukaan kaapeli- ja laajakaistaverkoissa yli 600 000 televisiopalveluasiakasta sekä noin 250 000 DNA TV -palvelun käyttäjää.
– Tarkoituksenamme on laajentaa maksu-tv:n peittoaluetta nykyisestä. Suunnittelemme jo vapaasti katsottavilta kanavilta tuttujen hybridi-tv-palveluiden tuomista osaksi maksu-tv-tarjontaa, Digitan vastaava toimitusjohtaja Markus Ala-Hautala kertoo.
Kauppa vaatii vielä kilpailuviranomaisten hyväksynnän, jonka odotetaan selviävän syksyllä 2019. DNA ja Digita eivät aio julkistaa kauppahintaa.