Kolumni

Broi­le­ria rii­si­pe­dil­lä ja huo­nol­la omal­la­tun­nol­la

Ristiriitaista, kovin ristiriitaista. Muuta ei voi ajatella, kun lukee tuoreen Broileribarometrin tuloksia.

Suomalainen kuluttaja ostaa broileria vuosi vuodelta enemmän, mutta samalla hyvin moni tiedostaa tuotannon lukuisat ongelmat. Ja jatkaa ostamista.

Juuri julkaistun, eläinoikeusjärjestö Animalian tilaaman barometrin mukaan 74 prosenttia suomalaisista syö broileria vähintään kerran viikossa, mutta 22 prosenttia tuntee huonoa omaatuntoa broilerinlihan syömisestä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut