Uuden omistajan olisi pitänyt huolehtia romutusta odottavan auton liikennevakuutuksesta.
Näin katsoo Pohjois-Suomen hallinto-oikeus, joka ei ole muuttanut Valtiokonttorin päätöstä vakuutus- ja laiminlyöntimaksun määräämisestä.
Rikkinäinen auto kuljetettiin hinausauton lavalla pohjoissuomalaisen autopurkamon pihalle odottamaan romuttamista. Tämä tapahtui lokakuun 2023 puolivälin tienoilla.
Vajaan kuukauden kuluttua auton omistaja meni käymään autopurkamolla ja osapuolet tekivät autosta luovutusilmoituksen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut