Eduskuntavaalit: Kisa kan­sa­ne­des­ta­ja­pai­kois­ta on kova, näin Oulun vaa­li­pii­rin pii­ri­joh­ta­jat en­na­koi­vat vaalin lop­pu­tu­los­ta

Kommentti: Tyy­ty­mät­tö­myys pa­kot­taa Kärpät muu­tok­siin – ur­hei­lu­puo­len johto siirtyy uusiin käsiin

Luitko jo tämän: OYSin nuo­ri­so­psy­kiat­rian osas­tol­la ryh­dyt­tiin toimin avin tar­kis­tus­käyn­nin jälkeen

Mainos: Mitä enemmän tiedät sitä helpommin äänestät, tilaa tästä Kaleva Digi + Lehti 2 kk 59,90 euroa

Alkon myynti las­ke­nut ta­kai­sin koronaa edel­tä­väl­le tasolle – al­ko­ho­lit­to­mien suosio jatkuu

Alkon myynti laski huhtikuussa hieman yli 10 prosenttia verrattuna vuoteen 2021. Myynti on nyt samalla tasolla kuin vuonna 2019 ennen koronapandemiaa.

Myynnin laskuun on vaikuttanut ravintoloiden anniskelumyynnin kasvaminen, arvioidaan Alkon tiedotteessa. Koronasta johtuen vuosina 2020 ja 2021 ravintoloihin kohdistui tiukkoja rajoituksia alkoholin myynnin suhteen. Myös korkealla inflaatiolla arvellaan olevan vaikutusta suomalaisten kulutukseen.

Alkoholittomien tuotteiden myynti on kasvanut noin kuusi prosenttia edellisestä vuodesta. Kiinnostus alkoholittomiin juomiin on kasvanut 2010-luvun kuluessa. Alkon ensimmäiset alkoholittomat tuotteet lanseerattiin jo vuonna 1967.