Vuodenvaihde tuo lisää tukea lapsiaan kotona tai yksityisessä hoitopaikassa hoitaville. Myös sairaus- ja perhevapaiden minimipäiväraha nousee.
Lasten kotihoidon tuen hoitoraha yhdestä lapsesta nousee vuoden vaihteessa 42 eurolla eli noin 294 euroon kuussa. Yksityisen hoidon tuen hoitorahaa korotetaan lähes 20 eurolla runsaaseen 137 euroon kuussa. Hoitorahaa maksetaan perheen jokaisesta alle kouluikäisestä lapsesta, joka on yksityisessä päivähoidossa.
Sairaus-, äitiys-, isyys- ja vanhempainrahan sekä erityisäitiysrahan vähimmäismäärä nousee reilusta 11 eurosta yli 15 euroon. Kuukaudessa päivärahan korotus tietää lähes 94 euroa nykyistä suurempaa rahamäärää. Myös kuntoutusrahan vähimmäismäärä nousee vastaavasti ja sitä voidaan maksaa 68-vuotiaaksi asti. Kuntoutusrahan harkinnanvaraista ylläpitokorvausta korotetaan noin viidestä eurosta kahdeksaan euroon.
Opiskelun ja äitiys- ja isyysloman yhdistäminen on vuodenvaihteen jälkeen nykyistä joustavampaa, koska opiskelu vaikuttaa päivärahaan vain silloin, kun nostaa samanaikaisesti opintorahaa.