Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Ve­si­huol­lon yk­si­tyis­tä­mi­sen es­tä­mi­nen pe­rus­tus­la­kiin, yk­si­tyis­tä­mi­ses­tä on maail­mal­ta käy­tän­nös­sä vain huonoja lop­pu­tu­le­mia

Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto iloitsee eduskunnan yksimielisestä tahtotilasta, jonka se osoitti hyväksyessään vesihuollon yksityistämisen estämiseen tähtäävän kansalaisaloitteen ”Vesi on meidän”. Sen vastuuhenkilöt ovat kaikki Vasemmistoliiton aktiiveja.

Vesi on kaikkien ihmisten perustarve. Sitä ei tule altistaa voitontavoittelulle. Vesihuolto on aina luonnollinen monopoli. Kukaan ei rakenna keskenään kilpailevia vesijohto- tai viemäriverkkoja. Bisneksen tekeminen vesihuollolla on käytännössä lupa painaa rahaa yksityiselle toimijalle.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa