Veroton ki­lo­met­ri­kor­vaus ensi vuonna 45 senttiä

Työntekijöille maksettava veroton kilometrikorvaus oman auton käytöstä säilyy ensi vuonna 45 sentissä.Verohallinto on vahvistanut kilometrikorvauksen, jossa on

Työntekijöille maksettava veroton kilometrikorvaus oman auton käytöstä säilyy ensi vuonna 45 sentissä.

Verohallinto on vahvistanut kilometrikorvauksen, jossa on viiden prosentin leikkuri Valtion työmarkkinalaitoksen ensi vuodelle korottamaan 47 sentin enimmäismäärään.

Jos enimmäismäärää ei olisi nostettu, nykyinen 45 sentin korvaus olisi leikkautunut 43 senttiin kilometriltä.

Vuoden 2014 alusta yli 15 000 kilometriä ajavat menettävät korvauksia, kun 15 000 kilometriä ylittävältä osalta korvaus putoaa 55 prosenttiin enimmäismäärästä. Nykyisellä enimmäismäärällä maksettaisiin enää 26 senttiä kilometriltä.

Jos työnantaja maksaa kilometrikorvaukset enimmäismäärän suuruisina, kaavamaisen vähennyksen osalta saattaa muodostua palkkaa. Työnantajan olisi tehtävä siitä ennakonpidätys.

Ilmoita asiavirheestä