Talous

Oululainen Balmuir vaihtaa omistajaa – Vas­tuul­li­suuson­gel­mis­sa ryvettynyt luk­sus­tuo­te­merk­ki siirtyy Luhdalle

Heidi Jaara jatkaa toistaiseksi Balmuirin toimitusjohtajana. Hänen mukaansa arki Balmuirissa jatkuu normaalisti. KUVA: Teija Soini
Talous 3.5.2019 10:13
Greta Virranniemi

Oululainen luksustuotteita myyvä Balmuir vaihtaa omistajaa. Polap-Team Oy on ostanut Balmuirin omistavan Wheslyn Group Oy:n koko osakekannan. Polap-Team on lahtelaisen L-Fashion Group Oy:n emoyritys. L-Fashion Group tunnetaan kuluttajien keskuudessa Luhta-brändistä.

Balmuirin toimitusjohtajan Heidi Jaaran mukaan brändi on etsinyt jo pitkään yhteistyökumppania, joka takaisi riittävät resurssit pitkäjänteiseen kehitystyöhön ja kansainväliseen kasvuun. Neuvotteluja on käyty useiden ulkomaisten tahojen ja pääsijoittajien kanssa.

– Uskomme, että Polap-Teamin kanssa pystymme parhaiten varmistamaan Balmuirin jatkuvuuden ja tulevaisuuden vision toteuttamisen. Uuden omistajan vahvat suhteet muun muassa eurooppalaisiin ja venäläisiin jälleenmyyjiin vahvistavat markkina-asemaamme ja tukevat kansainvälistä kasvuamme, Jaara sanoo Balmuirin tiedotteessa.

Hän sanoo, että on hienoa, että yhtiö jatkaa suomalaisen perheyrityksen omistuksessa.

Jaaran mukaan arki Balmuirissa jatkuu normaalisti. Hän jatkaa toistaiseksi yhtiön toimitusjohtajana.

Balmuir jatkaa toimintaansa Polap-Teamin itsenäisenä tytäryhtiönä. 

– Uskomme Balmuirin brändin tulevaisuuden kasvupotentiaaliin sekä kotimaassa että ulkomailla. Tavoitteenamme on kehittää yhtiötä kansainväliseen kasvuun, kertoo Polap-Teamin toimitusjohtaja Tiina Luhtanen.

Balmuir nousi vähän aikaa sitten otsikoihin vastuullisuusongelmien myötä. Finnwatcin raportin mukaan Wheslyn Groupin intialaisen yhteistyökumppanin toiminnassa on epäkohtia työntekijöiden palkkauksessa ja sosiaaliturvamaksuissa.

MAINOS

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (41)

Aivan turha brandi. Jostakin euron arvoisesta avaimenperästä pitää pulittaa useita kymppejä, huhhuh...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuskin vastuullisuudesta päästään kaupalla eroon, koska Luhtakin valmistuttaa tuotteensa BSCI-luokituksen mukaisissa maissa, joissa voi olla puutteita muun muassa ihmisoikeuksien toteutumisessa. Ei tätä tietenkään kannata hävetä, koska lähes kaikki suomalaiset rättikaupat tekee samoin. Balmuir teki hyvää työtä yrityspuolella, vaikka muu menikin hieman kyseenalaisesti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

voi kun sama onnsituis täällä suomessakin,,palkat alas ja mahdollisimman suuret voitot työnantajille työntekijöistä välittämättä..Harmi kuntäällä suomessa on Ay.liike joka estää palkkojen polkemisen ja takaa kunnon työolot työntekijöille..

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paino sanoilla: ostivat brändin eli mitäs kaikelle muulle tehdään?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllähän tämän näkee jo tuotteista missä ne tehdään ja kuka tekee. Nälkäpalkalla ja varmasti on johdolla tiedossa tuontanto olosuhteet kun puhutaan kehitysmaa tuotannosta. Todella härskiä puhetta yritykseltä joka eettisyydestä.
Luxus tuotteet jotka tulevat kolmansistä maista ovat tehty orjatyö oloissa ja myyntikatteet ovat 1000 %, näin se vain menee.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ne moitteet tuli yhdestä tuotteesta ei kaikista, mutta normaaliahan on, että vedetään koko yritys samaan soppaan. Uutiset voi lukea niin monella tavalla ja etenkin väärin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Syytöksesi, että johdolla oli tiedossa puutteet valmistusolosuhteista on todella raskas, Oletko valmis todistamaan oikeudessa? Alihankkijan toiminta oli kyllä auditoitu, mutta tässä tapauksessa he eivät toimineet sopimuksen mukaisesti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

L-Fashion Group Oy oli vastikään kotimaisista yrityksistä ainoa, joka ei vastannut Eettisen kaupan puolesta- yhdistyksen yhteydenottoihin heidän tehdessä selvitystä siitä, kuinka yritykset kertovat toimistaan vastuullisen tuotannon varmistamiseksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Balmuir on hieno esimerkki rohkeasta yrittämisestä. Teillä on ihania, laadukkaita tuotteita. Niitä voi hankkia tai olla hankkimatta, mutta kateellinen ”en koskaan osta sieltä mitään”- mentaliteetti ihmetyttää. Saman valinnanhan voi tehdä muidenkin liikkeiden kohdalla. Ketä toisten ostamattomuus edes kiinnostaa...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Omien ostokokemusteni perusteella laatu on ollut heikkoa. Ei jatkoon

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Villi veikkaus että brändi kuolee muutamassa vuodessa tuon ison omistuksessa. Ensin laskee taso ja sitten lähtee asiakkaat

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei. Luhta on tunnettu siitä, että yritys kykenee säilyttämään perinteiset brändit.

Luhta omistaa mm. brändit Rukka, Icepeak, Sinisalo ja Beavers. Ei nekään ole kuolleet. Ihan turha pelko.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (41)

Uutisvirta

10:00
"En halunnut tehdä pitkää kiekkoa, joten lähdin ylittämään keskialuetta kiekon kanssa" – Se kostautui ja pysyy kärppävalmentaja Toni Sihvosen mielessä ikuisesti Tilaajille
10:00
Tanssikansaa pursusi parketilla ja meno äityi hurjaksi Nuijamiesten lavan kulta-aikana – Nyt 60 vuotta täyttävälle tanssilavalle tullaan tanssimaan ei tappelemaan Tilaajille
9:53
Oululainen Zeffi tähtää suuruuteen online-kyselyiden miljardimarkkinoilla – "Kun seuraava vallanvaihdos tulee, aiomme olla markkinajohtaja"
9:00
Sähköauton latauspisteet kuuluvat työpaikoille ja taloyhtiöihin – hinta ei ole enää ylivertainen este puhtaammalle autoilulle
9:00
Joka viides pientalo tehdään nyt hirrestä, oululaisprofessori: "Mielikuva hirrestä on muuttunut modernien talomallien myötä" Tilaajille
8:15
Aura Saarikosken valokuvissa sumu valtaa mielen ja maiseman: "Teoksissa on yritystä löytää vastauksia, mutta ne ovat tuhoon tuomittuja yrityksiä"
8:08
Kun kesätyöt ovat kiven alla, itsensä voi työllistää myös yrittämällä – haukiputaalaiset nuoret pyörittävät tilausleipomoa kotoa käsin
18
Oulun kaupunginjohtaja: Sote-uudistusta kehitettävä palvelut edellä, maakunnan verotusoikeuden vaikutukset selvitettävä perusteellisesti
11
Kumpi tienaa enemmän euroedustaja vai kansanedustaja? – Brysselissä tilille voi kilahtaa kuukausipalkkioiden ja kulukorvausten lisäksi tuhansien eurojen veroton päiväraha
7
Jari Kurri on Jokerien uusi omistaja, mutta kuka todellisuudessa kantaa taloudellisen riskin seurasta?
5
Oulun torialueen kehittämisen umpikuja seurausta kaupungin liian sinisilmäisestä suhtautumisesta yrittäjän esittämiin suunnitelmiin Lukijalta
5
Euroopan jättävä Jyrki Katainen: Suomeen on helppo palata – Nyt mietin, mikä muu voi sytyttää kuin politiikka
4
Tämä mies tietää, mitä Salkkareissa seuraavaksi tapahtuu – "Glamour on kaukana meidän hommasta", Ville Muhonen kertoo mökillään Siikajoella
4
Fennovoima: Kaikki lupa-asiakirjat STUKille viimeistään keväällä 2021 – "Viime kesän jälkeenhän koko hankkeen aikataulu on muuttunut"

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Koiran ulkoitus

Pyörätiellä jalankulkijalla on oikeus valita kumpaa reunaa kulkee, oli koira tai ei. Lue lisää...
Tämä fakta

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

25.5.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image