Tun­tu­ris­ta op­pi­ma­te­riaa­lia kou­lun­pen­kil­le

Oulun Normaalikoulun perinteinen Pallas-Hetta-vaellusretki toimii ensimmäisenä pilottina euroopanlaajuisessa iTec-hankkeessa. Pilotissa tuntureilta tuotetaan materiaalia niille oppilaille, jotka ovat koulullaan retken aikana.

iTEC- hankkeen pedagoginen koordinoija Pasi Kurttila (oik.) kertoi 20 opettajalle normaalikoulun pilottimallista. Pilotoinnit ovat osa nelivuotista yhteiseurooppalaista iTec-hanketta, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun. Hankkeessa on mukana 15 Euroopan maan opetusministeriötä. Laajuudeltaan iTec on tähän asti suurin ja strategisesti merkittävin Euroopassa toteutettu opetuksen kehittämistä koskeva hanke.
iTEC- hankkeen pedagoginen koordinoija Pasi Kurttila (oik.) kertoi 20 opettajalle normaalikoulun pilottimallista. Pilotoinnit ovat osa nelivuotista yhteiseurooppalaista iTec-hanketta, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun. Hankkeessa on mukana 15 Euroopan maan opetusministeriötä. Laajuudeltaan iTec on tähän asti suurin ja strategisesti merkittävin Euroopassa toteutettu opetuksen kehittämistä koskeva hanke.
Kuva: Tapio Maikkola

Oulun Normaalikoulun perinteinen Pallas-Hetta-vaellusretki toimii ensimmäisenä pilottina euroopanlaajuisessa iTec-hankkeessa. Pilotissa tuntureilta tuotetaan materiaalia niille oppilaille, jotka ovat koulullaan retken aikana.

"Tavoitteena on löytää uusia käytäntöjä, työkaluja ja teknologiaa opettajien ja opetuksen apuvälineeksi. Vastaavia pilotointeja tehdään yli tuhannessa koululuokassa ympäri Eurooppaa vuosien 2011-2014 välisenä aikana. Jo hankeaikana osa näistä pilotoinneista voi olla vakituisesti opetuskäytössä", projektipäällikkö Markku Lang arvioi.

Pilotoinnit ovat osa nelivuotista yhteiseurooppalaista iTec-hanketta, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun. Hankkeessa on mukana 15 Euroopan maan opetusministeriötä. Laajuudeltaan iTec on tähän asti suurin ja strategisesti merkittävin Euroopassa toteutettu opetuksen kehittämistä koskeva hanke.

"Hankkeen tarkoituksena on tehdä vaikutus päätöksentekijöihin, kun pohditaan millaisia koulutuksen uudistusprosesseja voidaan tulevaisuudessa ottaa käyttöön."

iTecin piiriin kuuluu 27 organisaatiota 18 eri maasta. Opetusministeriöiden lisäksi ovat mukana johtavat tieto- ja viestintäteknologia-alan toimijat, innovatiivisia pieniä ja keskisuuria yrityksiä, oppimisen tutkijoita, opettajankouluttajia sekä koulujen ja oppimisprosessien arvioinnin asiantuntijoita.

Lue lisää huomisesta Kalevasta!