-- Lapsilisän yksinhuoltajakorotus nousee 10 eurolla kuukaudessa nykyisestä 36,60 eurosta 46,60 euroon.
-- Hammashoidon Kela-korvaustaso nousee 40 prosenttiin.
-- Terveydenhuollon maksut nousevat elokuun alussa. Maksu-uudistuksen on laskettu kasvattavan kuntien maksutuloja vuositasolla 60 miljoonalla eurolla.
-- Kansaneläkkeitä korotetaan 20 eurolla kuukaudessa.
-- Kansaneläkettä maksetaan alentamattomana myös laitoshoidossa oleville.
-- Pitkäaikaisen laitoshoidon maksu korotetaan 82 prosenttiin hoidettavan nettotulosta.
-- Kansaneläkkeiden kuntakalleusluokituksesta luovutaan, mikä parantaa hieman joidenkin pientä kansaneläkettä saavien eläkkeitä.
-- Raskaudenajan seulonnat yhtenäistetään koko maassa ja rintasyöpäseulonnat laajennetaan asteittain koskemaan 60--69-vuotiaita.
-- Rintamaveteraaneille taataan mahdollisuus avo- tai laitoskuntoutukseen vuosittain. Tarkoitukseen varataan 10 miljoonaa euroa.
-- Maatalousyrittäjien vuosiloma pitenee päivällä 24 päivästä 25 päivään.
-- Vuorotteluvapaata jatketaan nykymuotoisena vielä ainakin vuoden 2009 loppuun.