Sa­vus­te­tuis­sa kir­jo­lo­hi­fi­leis­sä kyp­sen­nys­vir­he – Lidl ja SOK vetävät tuo­tet­ta pois myyn­nis­tä

Lidl on poistanut myynnistä erän Isokari savukirjolohifileetä valmistuksessa tapahtuneen virheen takia. Kala ei välttämättä ole kypsentynyt sisältä kunnolla.

Lidlissä myyty savustettu kirjolohifile-erä oli kypsynyt vain osittain.
Lidlissä myyty savustettu kirjolohifile-erä oli kypsynyt vain osittain.
Kuva: Lidl Suomi

Lidl ja SOK ovat poistaneet myynnistä savustettua kirjolohifilettä, koska tuotteen valmistuksessa on tapahtunut virhe.

Kummastakin kauppaliikkeestä kerrotaan, että kala ei ole välttämättä kypsentynyt sisältä kunnolla.

Takaisinveto koskee kummassakin liikkeessä tuote-erää, jonka viimeinen käyttöpäivä on 29.11.2019.

Lidl kertoo, että Isokari-kirjolohifilettä on myyty kaikissa Suomen Lidl-myymälöissä. Tuote painaa noin 750 grammaa. Sen eränumero on 603154.

Kuluttajia pyydetään jättämään tuote käyttämättä. Asiakkaat voivat halutessaan palauttaa virheellisen tuotteen mihin tahansa Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään.

SOK on puolestaan ilmoittanut vetävänsä kaupoista pois tuotteen, jonka nimi on Rainbow Savustettu Kirjolohifileepala. Tuote on myyty noin 250 gramman pakkauksissa. Kuluttajia pyydetään hävittämään tuote.

Tuotteita on myyty seuraavissa S-ryhmän myymälöissä: Prisma, S-market, ABC-market, Sale, Alepa ja Sokos.