Salama iski omakotitalon pihalle Pellossa lauantaina iltapäivällä hieman kello 14:n jälkeen, kerrotaan Lapin pelastuslaitokselta. Pihalla ollut henkilö oli saanut oireita salamaniskusta, ja ensihoidon yksikkö tarkasti hänen vointinsa.
Salamanisku aiheutti ylijännitetilan talon sähköjärjestelmässä, minkä seurauksena lamput menivät rikki ja sähkötaulussa olevat sulakkeet paloivat. Lisäksi yhden valokatkaisijan vieressä ollut seinälevy kärähti.
Päivystävä palomestari Pekka Siivola kertoo, että taloon ei kuitenkaan tullut tulipaloa. Hänen mukaansa ukonilmat vaurioittavat rakennusten sähköjärjestelmiä aika-ajoin.
Pellossa oli lauantaina iltapäivällä varsin voimakas ukkoskuuro.