Tilaajille

Pii­los­sa ollut väsymys pal­jas­tuu, kun py­säh­dyt kii­rei­sen työ­päi­vän jälkeen – Yksi ajat­te­lu­ta­van muutos kan­nat­taa, jos haluat jaksaa pa­rem­min

Terveellinen ravinto sekä riittävä uni ja liikunta ovat palautumisen kulmakiviä. Kuormittuneena moni tekee helposti valintoja, jotka eivät tue palautumista, vaikka juuri silloin se olisi erityisen tärkeää.

Terveellinen ravinto sekä riittävä uni ja liikunta ovat palautumisen kulmakiviä. Kuormittuneena moni tekee helposti valintoja, jotka eivät tue palautumista, vaikka juuri silloin se olisi erityisen tärkeää. Elämän ruuhkissa palautumista ei silti kannata suorittaa. Tutkija Sampsa Puttosella on parempi neuvo stressaantuneille.

Kuormittavissa elämäntilanteissa moni laiminlyö palautumistaan, vaikka juuri silloin riittävästä palautumisesta kannattaisi huolehtia normaalia paremmin.

Riittävä määrä unta, liikuntaa ja terveellistä ruokaa ovat fyysisen palautumisen kulmakiviä. Henkistä palautumista taas edistää lisäksi mielekäs vapaa-aika ja esimerkiksi se, että pystyy irrottautumaan töistään riittävästi.