Nykyaikainen yhteiskuntamme haluaa julistaa olevansa monikulttuurinen ja sekulaarinen, maallinen.
Ja suunta näyttää olevan tulevaisuus ilman vanhanaikaista uskonnollista painolastia, jossa tiede on työkalu jatkuvaan edistymiseen ja hyvinvointiin, onnellisuutta kaikille.
Kyllä, tiede on tehnyt paljon hyvää ja mahdollistanut aineellisen vaurauden, paremman terveydenhuollon ja niin edelleen. Mutta, ja tässä on valtava kysymysmerkki, mihin hintaan? Ja miksi ihminen ei vieläkään ole ”onnellisempi”?
Yksinäisyys, masentuminen ja mielenterveyden häiriöt lisääntyvät enemmän kuin koskaan ennen, huumeet ja rikokset, väkivalta ja turvattomuus myös.