Kolumni: Yli­op­pi­las­kir­joi­tuk­sis­ta luo­pu­mi­nen on pe­rus­tel­tua – voisiko Ruotsin malli toimia meil­lä­kin?

Luitko jo tämän?: Ou­lu­lais­taus­tai­nen Ma­rian­ne Le­hi­koi­nen auttaa naisia pää­se­mään yrit­tä­jyy­den huip­pu­tu­lok­siin

Tilaajille

Olym­pia­mi­ta­lis­tin ex-kil­pu­ri kiitää Tun­tu­ri­ral­lis­sa - Arto Kapanen juhlii 25. ark­tis­ta seik­kai­luaan WRC-au­tos­sa

Mika Häkkinenkin oli Kapasen rallikoulussa 2003.

Toyotan tallipäällikkö Jari-Matti Latvala pohti pari päivää sitten Tunturiralliin kakkosnumerolla lähtevän Mikko Eskelisen Ford Fiesta RS WRC:n historiaa. Latvala epäili, että auto voisi olla jopa hänen entisensä.

Vaan ei ole. Eskelisen mukaan auto hankittiin Suomeen viime vaiheessa Italiasta. Sitä ennen autoa hallinnoi urheilun monitoimimies Qatarista, Nasser Al-Attiyah. Lähi-Idän moninkertainen rallimestari ajoi myös MM-sarjaa ja voitti kyseisellä autolla WRC2-luokan maailmanmestaruuden 2015. Tuolloin auton mallimerkintä oli Ford Fiesta RRC. Myöhemmin autosta tehtiin WRC-versio.