Oulu Oulun Diakonissalaitos ryhtyy peruskorjaamaan ja laajentamaan toimitilojaan Oulun ydinkeskustassa. Näillä näkymin vuonna 2007 täysin valmiin suurinvestoinnin tavoitteena on kansainvälisesti ainutlaatuinen hyvinvointikeskus.
Oman mielenkiintoisen lisän hankkeelle tuo se, että Technopolis Oyj suunnittelee naapurikortteliin mittavaa yrityskeskittymää muun muassa juuri hyvinvointipalveluja tuottavien yritysten toimintaympäristöksi. Diakonissalaitoksen rakennukset on määrä yhdistää naapurikorttelin yrityskeskittymään maanalaisella käytävällä.
Oulun Diakonissalaitoksen Säätiön johtajan Eero Väätäisen mukaan hyvinvointikeskuksen uskotaan verkottavan tehokkaasti suuren joukon alan toimijoita. Tavoitteena on kehittää ja luoda kokonaan uusia palveluja ja palvelukonsepteja. Niistä toivotaan muodostuvan myös vientituotteita.
Kehittämistyössä otetaan Väätäisen mukaan huomioon suomalaisessa yhteiskunnassa tapahtuvat muutokset, etenkin väestön ikääntyminen sekä käytetään hyväksi uusimman teknologian tarjoamia mahdollisuuksia.
Väätäinen korostaa hyvinvointikeskuksen rakentamisen olevan osa Oulun kaupungissa meneillään olevia määrätietoista kehittämistoimia, joilla tavoitellaan hyvinvointialan voimakasta kehittämistä ja nostamista erityisesti uusia työpaikkoja kaupungissa luovaksi kasvualaksi.
Pertti Huuskosen tavoin johtaja Eero Väätäinen näkee hyvinvointikeskuksen rakentamisen osaksi kokonaan uudentyyppistä kokonaisuutta, jota diakonissalaitos ja teknologiakylä ovat yhdessä valmistelleet erityisesti myös uuden aallon teknologiayritysten toimintaympäristöksi.
Diakonissalaitos haluaa luoda hyvinvointikeskuksen, joka tarjoaa kaikenikäisille terveyttä ylläpitäviä ja edistäviä palveluja.
Uuden ympäristön uskotaan tukevan erityisesti hyvinvointipalveluja tuottamaan erikoistuvien yritysten kehittymistä ja vauhdittavan niiden kehittymistä vientiyrityksiksi.