No­peus­sak­koi­hin tulee eu­ro­por­taat, ke­sä­kuun alusta jopa 20 km/h:n yli­no­peu­del­la on hin­ta­lap­pu – "En usko, että törkeät yli­no­peu­det vä­he­ne­vät"

Kesäkuun alusta voimaan astuva uusi tieliikennelaki muuttaa rikesakot liikennevirhemaksuiksi.

Kesäkuun alusta voimaan astuva uusi tieliikennelaki muuttaa rikesakot liikennevirhemaksuiksi.

Ylinopeuksien osalta se tarkoittaa sitä, että rangaistukseksi tuomittava maksu määräytyy tulojen mukaan vasta yli 20 km/h ylinopeuksissa. Pienemmistä ylinopeuksista selviää euromääräisellä liikennevirhemaksulla.

– En usko, että törkeät ylinopeudet vähenevät. Edelleenkin sakkoja kirjoitetaan: ne, joilla kaasujalka painaa, saavat samat sakot kuin nykyisinkin, poliisitarkastaja Konsta Arvelin Poliisihallituksesta sanoo.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä