Puheenaihe: Onko pyö­rä­var­kauk­sia mah­dol­lis­ta estää?

Vanhat kuvat: Ve­den­pai­su­mus ali­ku­lus­sa ja muita Oulun tulvia

Video: Bussi ajoi tör­keäs­ti päin pu­nai­sia Kai­jon­har­jus­sa

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Tilaajille

Milloin matka on netissä hal­vim­mil­laan? Ha­ku­ko­ne ei nu­jer­ta­nut­kaan mat­ka­toi­mis­toa – tästä syystä osa mat­kai­li­jois­ta palaa oikean vir­kai­li­jan pal­vel­ta­vak­si

Vaikka valtaosa matkoista varataan Internetin kautta, matkatoimistojen palveluillekin on yhä kysyntää.

Vaikka valtaosa matkoista varataan Internetin kautta, matkatoimistojen palveluillekin on yhä kysyntää. Toimisto auttaa, kun halutaan erikoiseen kohteeseen tai tarvitaan tarkkaan räätälöityä ohjelmaa. Kysyimme, mitä sellaista matkailija saa matkatoimistosta, mitä netti ei pysty tarjoamaan.

Digitaalinen murros alkoi ravistella Suomen matkatoimistoja toden teolla vuosituhannen alussa. Sen jälkeen alan työntekijöiden määrä on puolittunut.

Suomen Matkailualan liiton toimitusjohtaja Heli Mäki-Fränti kertoo, että alalle tuli nopeasti uusia toimijoita ja varsinkin lentomatkojen myynti koki voimakkaan uusjaon.

– Koko toimialalle tuli kiire mennä verkkoon.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.