Kemin Junkohalli on suljettu nyt lopullisesti. Ylipainehalliin tuli tämän alkuviikosta repeämä, jonka seurauksena halli tyhjeni.
Edellisen kerran kemiläisten jalkapalloilijoiden harjoitteluhalli lysähti kasaan reilu vuosi sitten. Sen jälkeen halli vielä korjattiin.
Nyt Kemin kaupungin rakennusvalvonta on päättänyt, että nykyiselle Junkohallin katteelle ei enää anneta rakennuslupaa turvallisuussyiden vuoksi.
Hallin kotisivuilla kerrotaan, että Junkohalli Oy:llä on jo suunnitelmat uuden hallin rakentamiselle, jos projektille löytyy rahoitus. Hankkeen kustannusarvio on noin 1,2 miljoonaa euroa.
Uusi halli on tarkoitus rakentaa samalle paikalle jo tulevana kesänä.