Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Karjala ta­kai­sin?

Ei tietenkään ja miksi ei? Turistibussin kuljettaja 1980-luvun lopulla puhui mikrofoniinsa, kun ylitimme Neuvostoliiton rajan matkalla muun muassa Petroskoihin: ”Siirtäkää nyt kelloja tunti eteenpäin, mutta me siirrymme matkallamme ajassa 50 vuotta taaksepäin.”

Ja siltä se näyttikin. Tie Salmin kautta Petroskoihin oli tosi huonossa kunnossa. Paikalliset olivat kuittailleet Suomen turisteille: ”Miksi jätitte tiet niin huonoon kuntoon!”

Mutta kysehän on vakavasta asiasta, edelleenkin ja varsinkin nyt, kun Ukrainaa ollaan miehittämässä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa