Kaikki kansaneläkeindeksiin sidotut etuudet nousevat ensi vuonna 2,4 prosenttia. Tähän asti markoiksi pyöristetyt eläkkeet maksetaan ensi vuonna euroina sentin tarkkuudella.
Esimerkiksi täysi kansaneläke nousee indeksitarkistuksen vuoksi 11,29 euroa eli 67,13 markkaa kuukaudessa. Yksin elävän täysi kansaneläke on ensimmäisessä kuntaryhmässä 487,60 euroa eli 2 899,14 markkaa kuukaudessa.
Sama 2,4 prosentin korostus tulee myös perhe-eläkkeisiin, rintamalisiin ja vammaisetuuksiin.
Kelan vuotuiset eläkemenot kasvavat indeksitarkastusten vuoksi arviolta 61,6 miljoonaa euroa eli 366 miljoonaa markkaa. Yksinäisen täysi kansaneläke on ensi vuonna I kuntaryhmässä 487,60 euroa ja II kuntaryhmässä 467,32 euroa.
Puolisoiden täysi kansaneläke on I kuntaryhmässä 429,02 euroa ja II kuntaryhmässä 411,75 euroa
Eläkkeensaajan hoitotuki on 50,87 euroa, korotettu hoitotuki 126,65 euroa ja erityishoitotuki 253,28 euroa.
Lapsen korotettu hoitotuki ja korotettu vammaistuki ovat 177,24 euroa kuukaudessa. Lapsen erityishoitotuki ja erityisvammaistuki ovat 329,16 euroa kuukaudessa.
Rintamalisä on 40,50 euroa kuukaudessa, täysi ylimääräinen rintamalisä yksinäisellä I kuntaryhmässä 181,73 euroa ja II kuntaryhmässä 172,61 euroa. Puolisoilla vastaavat euromäärät ovat 155,37 ja 147,60 euroa.