Mielipiteet: Mihin tar­vit­sem­me yliop­pi­las­kir­joi­tuk­sia?

Urheilu: Mün­che­nin EM-päi­vä­kir­ja: Kas­vo­mas­kien paluu

Kaleva muuttuu tab­loi­dik­si

Sanomalehti Kaleva muuttuu tabloidiksi. Samalla uudistuu myös lehden sisältö. Ensimmäinen tabloidikokoinen Kaleva ilmestyy ystävänpäivänä 14. helmikuuta 2015.

Kalevan lehtiuudistuksen projektiryhmä: toimitussihteeri Leena Kosonen (vasemmalla ylhäällä), tukholmalainen lehtikonsultti John Bark, markkinointi- ja kehityspäällikkö Jeppe Komulainen, tuotepäällikkö Mari Jauhola, uudistusprojektin vetäjä Simo Hiltunen, markkinointipäällikkö Mikko Ronkainen ja uutistuottaja Janne Nyyssönen. Kuvasta puuttuu tuoteyksikön päällikkö Susanna Kaikkonen.
Kalevan lehtiuudistuksen projektiryhmä: toimitussihteeri Leena Kosonen (vasemmalla ylhäällä), tukholmalainen lehtikonsultti John Bark, markkinointi- ja kehityspäällikkö Jeppe Komulainen, tuotepäällikkö Mari Jauhola, uudistusprojektin vetäjä Simo Hiltunen, markkinointipäällikkö Mikko Ronkainen ja uutistuottaja Janne Nyyssönen. Kuvasta puuttuu tuoteyksikön päällikkö Susanna Kaikkonen.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Sanomalehti Kaleva muuttuu tabloidiksi. Samalla uudistuu myös lehden sisältö. Ensimmäinen tabloidikokoinen Kaleva ilmestyy ystävänpäivänä 14. helmikuuta 2015.

- Tämä ei ole pelkästään kokouudistus vaan kokonaisvaltainen lehtiuudistus. Haluamme palvella lukijoitamme ja ilmoittajiamme aiempaa paremmin sekä olla ajassa mukana, Kalevan päätoimittaja Markku Mantila sanoo.

Uudistuksen myötä Kaleva pureutuu entistäkin terävämmin paikallisiin asioihin. Tutkimusten mukaan paikallisten asioiden korostaminen ja kätevämpi tabloidikoko ovat myös lukijoiden toivomia asioita.

Kotimaan ja ulkomaan tärkeiden asioiden uutisointia ja taustoitusta ei unohdeta. 12 maakuntalehden Lännen Media -yhteistyön myötä kotimaan ja ulkomaan tarjonta vahvistuu ja paranee.

Uutta Kalevaa kehitetään yhdessä lukijoiden ja ilmoittajien kanssa. Torstaina 22. toukokuuta kello 11–14 Oulun Rotuaarilta alkaa reilun parin viikon mittainen lukijakiertue. Lukijakiertueen tapahtumissa esitellään tuoreinta tabloidikokoista koelehteä ja kuullaan lukijoiden mielipiteitä ja kehitysehdotuksia.

Kiertueella lehtiuudistuksen tekijöitä pääsee tapaamaan kasvotusten.

- Mitä enemmän toiveita ja ideoita kertyy, sitä paremman lehden lukijamme helmikuussa saavat, Kalevan uudistusprojektin vetäjä Simo Hiltunen sanoo.

Kalevan toimituspäällikkö Kyösti Karvonen (p. 040 511 7323) vastaa lukijoiden kysymyksiin keskiviikkoaamuna kello 9–11. Uudistusprojektin vetäjä Simo Hiltunen puolestaan päivystää samaan aikaan Kalevan verkkolehden livechatissa. Päätoimittaja Markku Mantila (p. 050 311 7777) on tavoitettavissa keskiviikkoiltana kello 17.30–19.

Työn edistymisestä kerrotaan pitkin matkaa Kaleva.fi:ssä ja Kalevan Facebook-, Twitter- ja Instagram-profiileissa.

Kysymyksiä ja vastauksia tabloidista ja uudesta Kalevasta.

Katso Kalevan lukijakiertueen aikataulu.