Tilaajille

Jukka Olli ajoi tes­ti­au­ton Gö­te­bor­gis­ta Ouluun: Mat­kal­le hän sai oh­jeek­si vain sen, ettei auton etu­pel­tiä saa avata

Mikään autonvalmistaja ei tiettävästi ole ennen luovuttanut testiautoa vieraisiin käsiin. Tammikuun lopulla Geelyn CEVT-tutkimuskeskuksen kevythybridi huristeli kuitenkin 1 700 kilometriä Etelä-Ruotsista aina Ouluun asti.

Naapurissa on auki rakennusprojekteja 870 miljoonan euron edestä: vedenpuhdistamosta vanhusten asuntoihin. Skellefteå tulee keväällä Ouluun rekrytoimaan työvoimaa sähköakkutehtaaseen.

Mikään autonvalmistaja ei tiettävästi ole ennen luovuttanut testiautoa vieraisiin käsiin. Tammikuun lopulla Geelyn CEVT-tutkimuskeskuksen kevythybridi huristeli kuitenkin 1 700 kilometriä Etelä-Ruotsista aina Ouluun asti. Edes autoinsinöörit eivät olleet ehtineet liikkua koeversiolla yhtä pitkää matkaa.

Ainoa ohje, jonka Jukka Olli sai insinööreiltä ennen kuin hän istahti Göteborgissa rattiin oli se, että etupeltiä ei sitten avata.