Tilaajille

Jos bio­kaa­su on hyvä, miksi siitä ran­gais­taan? Kaa­su­au­toi­li­jat vaa­ti­vat isoja ve­ro­muu­tok­sia, jotka li­säi­si­vät pääs­tö­tön­tä au­toi­lua

Kaasuautoilijat kummastelevat bio- ja maakaasujen yhteisjakelua sekä biokaasulla ajavan epäreilua autoverotusta.

Kaasutankit madaltavat kaasuautojen kuten Seat Arona TGI:n tavaratilaa. Näkyvän lattiatason alle ei jää ylimääräistä tilaa. Yllättävän tukevan tuntuinen pieneksi kahden hengen autoksi, mutta mitenkähän lasten turvaistuin mahtuu taakse, Jukka Roinila arvioi Seat Aronaa. Gasumin asemilla puolet kaasuautojen tankkauksista tehdään jo nyt biokaasulla.
-

Kaasuautoilijat kummastelevat bio- ja maakaasujen yhteisjakelua sekä biokaasulla ajavan epäreilua autoverotusta. Suomessa on tällä hetkellä 7000 kaasulla toimivaa henkilöautoa, ja määrä pitäisi 20-kertaistaa. Se ei onnistu ilman tekoja myös päättäjiltä, sanoo Kaasuautoilijat ry:n Jukka Roinila.

Kotimainen biokaasu on nostettu yhdeksi keskeiseksi keinoksi vähentää liikenteen aiheuttamia hiilidioksidipäästöjä.

Hyvä niin, toteaa Kaasuautoilijat ry:n tiedottaja Jukka Roinila, mutta listaa samalta istumalta monta puutetta nykyisessä liikenteen energia- ja päästöpolitiikassa.