Fin­lay­son aikoo pitää kiinni ta­sa-ar­vo­kam­pan­jan­sa hen­ges­tä - "Olemme pa­hoil­lam­me, että lakia tul­ki­taan näin tiu­kas­ti"

Tasa-arvovaltuutettu vaatii muutoksia tekstiiliyritys Finlaysonin tasa-arvokampanjan markkinointiin.

Tasa-arvovaltuutettu vaatii muutoksia tekstiiliyritys Finlaysonin tasa-arvokampanjan markkinointiin. Yhtiö ilmoitti viime viikolla käynnistävänsä syyskuun alussa kampanjan, joka pureutuu naisten ja miesten väliseen palkkatasa-arvoon ja jossa naiset maksavat kampanjan aikana euron ostoksista 83 senttiä.

Tasa-arvovaltuutettu kertoo, että Finlayson on antanut tarkennuksen, jonka mukaan kuka tahansa sukupuoleen katsomatta voi saada alennuksen. Tasa-arvovaltuutettu kehottaa Finlaysonia täsmentämään markkinointiaan niin, että tämä käy selväksi.

- Muussa tapauksessa Finlaysonin kampanja asettaa tasa-arvolain vastaisesti mies- ja naisasiakkaat keskenään eriarvoiseen asemaan, valtuutetun tiedotteessa todetaan.

Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila kertooSTT:lle, että yhtiössä ollaan pahoillaan valtuutetun päätöksestä. Kurttilan mukaan kampanjan markkinointiin tehdään muutoksia, mutta niin, että alkuperäinen sanoma ei katoa.

- Emme luovu kampanjan hengestä ollenkaan, pidämme siitä kiinni väkevästi. Olemme pahoillamme tästä, että lakia tulkitaan näin tiukasti, Kurttila sanoo.

Tasa-arvovaltuutetulle tuli yhteensä 16 kampanjaan liittyvää valitusta ja lukuisia yhteydenottoja.