Liikenne: Sii­ka­joen­ky­läl­lä kaikki tie­tä­vät, missä on Suomen surkein tie – ­Ka­le­va testasi reitin

Luitko jo tämän: Kes­ki-ikää lä­hes­ty­vien naisten kuo­le­mat li­sään­ty­neet, ko­ro­na­ta­pauk­set eivät selitä kasvua

Pääkirjoitus: Seppien syn­ty­mi­nen vaatii myös lä­hi­ope­tus­ta ja oh­jaus­ta, ja nyt liian moni am­mat­tiin opis­ke­le­va jää niitä vaille

Tilaajille

Epä­ter­vei­tä per­he­mal­le­ja ja nais­vi­haa – mistä Disneyn live action -vil­li­tys juontaa juu­ren­sa ja mikä tekee siitä on­gel­mal­li­sen? Lue ou­lu­lai­sen Dis­ney-tut­ki­jan ana­lyy­si

2019 on oikea Disney-elokuvien uudelleenfilmatisointien juhlavuosi. Maaliskuussa yleisön eteen marssitettiin versio sirkuselefantti Dumbon tarinasta, toukokuussa jatkettiin Aladdinin seikkailuilla.

2019 on oikea Disney-elokuvien uudelleenfilmatisointien juhlavuosi. Maaliskuussa yleisön eteen marssitettiin versio sirkuselefantti Dumbon tarinasta, toukokuussa jatkettiin Aladdinin seikkailuilla.

Nyt heinäkuussa pankin räjäyttää Leijonakuningas, josta on jo ennakkoon povattu ennennäkemätöntä kassamagneettia. Eikä syyttä suotta: aikaisempi Leijonakuningas (1994) patsastelee edelleen kaikkien aikojen katsotuimpana perinteisenä käsinpiirrettynä animaatioelokuvana.

Mistä Disneyn uudelleenfilmatisointikiihkossa on oikeastaan kyse? Mitä se ilmentää kulttuuriympäristöstään ja sen tämänhetkisestä arvomaailmasta? Miten elokuva-aiheet valitaan ja mitä tarinan sisällölle tapahtuu, kun tuttu piirretty kierrätetään uuteen muotoon?


Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.