AC Oulu tais­te­lee uuden logon alla

Veikkausliigakauteen valmistautuva AC Oulu on julkaissut seurahistoriansa ensimmäisen liigakauden kunniaksi uuden logon. Logon on suunnitellut markkinoinnin suunnittelutoimisto Incognito, joka kuuluu AC Oulun yhteistyökumppaneihin.

Veikkausliigakauteen valmistautuva AC Oulu on julkaissut seurahistoriansa ensimmäisen liigakauden kunniaksi uuden logon. Logon on suunnitellut markkinoinnin suunnittelutoimisto Incognito, joka kuuluu AC Oulun yhteistyökumppaneihin.

Incogniton suunnittelujohtaja Tuomas Mujusen mukaan pääkohdat uudelle logolle olivat selvät heti rakentamisvaiheessa.

- Tavoitteena oli saada AC Oululle uusi ja dynaaminen ilme Veikkausliigaan nousun myötä. Lähdimme hakemaan ilmettä, joka on modernimpi ja samankaltainen monien urheilumerkkien kanssa, Mujunen kertoo.

- Esimerkiksi kaikkien tunteman Niken merkki on yksinkertainen ja helposti tunnistettava. Samalla idealla lähdimme suunnittelemaan AC Oulun uutta ilmettä, jatkaa Mujunen.

Uusi logo on vaakunakilpitaustainen ja keskellä on V-kirjaimen muotoinen tunnus.

- Vaakunakilpitausta on aika perinteinen joukkuetunnuksissa ja hyvin paljon käytössä jalkapalloseuroilla. Se kumartaa tietyllä tapaa menneisyyteen. V-tunnus on puolestaan vahva dynaaminen merkki, joka ilmaisee voittoa, voimaa ja iskevyyttä, Mujunen kuvailee.

- AC Oulun kirjoitustyyli logossa ilmaisee puolestaan liikettä eteenpäin. Se ei ole pystyyn kirjoitettu, vaan kallistuu eteenpäin ja antaa liikettä.

Logon tumma sävy on Mujusen mukaan arvokas väri. Logo antaa myös hyvän pohjan ja näkyvyyden sekä sponsoreiden logoille että fanituotteille.

- Fanituotteidenkin tulee olla tyylikkäitä ja sellaisia, jotka myyvät. Logo antaa tuotteille hyvän pohjan ja fanituotteista on tulossa varsin tyylikkäitä, Mujunen paljastaa.

Uusi logo otetaan käyttöön kaikissa AC Ouluun liittyvissä asioissa peliasuista fanituotteisiin. Logo ilmestyy myös seuran uusituille, ennen kauden alkua julkaistaville nettisivuille.