Talous

Lehto Group hakee osaajia rekrychatin avulla, vastaus luvataan kymmenessä sekunnissa

Talous 21.8.2017 10:05 | Päivitetty 21.8.2017 10:20
Kaleva

Rakennuskonserni Lehto Group on aloittanut rekrychat-palvelun, jossa työnhakijat voivat kysyä avoimista työpaikoista. Lisäksi työnhakijat voivat samalla kertoa omasta osaamisestaan.

– Työpaikkahakemuksen laatiminen koetaan usein työlääksi ja se jää helposti tekemättä, mikäli työpaikkaa ei ole pakko vaihtaa. Olemme huomanneet tämän erityisesti rakennustyömaiden toimihenkilöiden keskuudessa. He mieluummin soittavat tai chattaavat, kertoo Lehdon rekrytoinnista vastaava Tanja Kanerva.

Yhtiö lupaa, että rekrychatissa kysymyksiin vastataan kymmenen sekunnin sisällä.

Kanervan mukaan rakennusalalla on yhä pula työntekijöistä. Lehto on rekrytoinut jo useita työntekijöitä rekrychatin kautta. Chat-kanava on auki arkisin kello 8–17.

Kempeleessä pääkonttoriaan pitävä Lehto Group työllistää tällä hetkellä yli tuhat henkilöä.

MAINOS

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Mahtava rekrytointi idea. Näin työnantaja saa nopeasti rekrytoitua ja työnhakijalle helppo tapa hakea työtä ilman kiemuraista ja hidasta rekryprosessia. Työnantaja saa suoran kontaktin hakijaan ilman hidasta rekryprosessia ja paperinpyörittelyä. Näinhän sitä ennenvanhaankin töitä etsittiin ja saatiin. Hakemuksien teko on työlästä ja eihän se hakemus välttämättä kerro sitä millainen persoona on ja mitä oikeesti osaa. Voi tosiaakin olla että kirjallisen hakemuksen tekeminen ei ihan kaikilta suju, mutta työnteko sujuu. Eipä se kirvesmiehenkään taida tarvita osata tehdä hienoja kirjallisia hakemuksia, kunhan vasara kädessä pysyy ja sitä osaa käyttää...pätee myös monilla muillakin aloilla.Osa valmiista sähköisistä rekrysivustoista on sellaisia ettei niihin ole mahdollista laittaa osaamista esille...) no tästä chatrekrystä vois muut työnantajat ottaa oppia. Ei tarvis olla noinkaan nopea vasteaika. Jos tuo hakemusrumpa saataisi purettua kevyemmäksi ja ketteremmäksi niin työnantajille kuin hakijoillekkin, niin paljonkohan säästettäisiin jos te-palveluiden ei tarvitsisi järjestää työnhaku ym kursseja?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos työntekijä otetaan chatissa 10sekunnissa niin siinä ei kyllä ehti tietää mitään. Kertoo firman osaamisesta ja ammattitaidosta kyllä kaiken.
Jos halutaan ja tehdään laatua niin silloin toimitaan täysin toisin.
Tälläiset firmat kierrän kaukaa. Jopa tämän työhönoton chatin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No eikait se työpaiikkaa takaa 10 sekunnissa? Chattia ajattelin lähinnä kontaktin tekemiseen. Jos olisin työnantaja niin chatin pohjalta kutsuisin potentiaaliset työnhakijat haastatteluun ennen lopullista valintaa. Työnhakijaki pääsis neuvottelemaan työehdoista, palkasta yms..
Näinhän se hakemuksen värkkäminen vois jäähä välistä pois.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllähän se joka pystyy 10 sekunnissa kertomaan itsestään olennaisen on paljon parempi kuin se jolla kilometrikaupalla dokumentoitua paperia itsestään ja joka ei kerro kuitenkaan juuri mitään.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Uutisvirta

58
JHL julisti ylityö- ja vuoronvaihtokiellon – "Olemme valmiita laajentamaan työtaistelutoimia, jos hallitus ei peräänny"
53
Oulun Allas Sea Poolin suunnitelmat ovat valmiit – Kiikeliin rakennetaan kolme allasta, kaksi saunaa ja erillinen ravintolarakennus
40
Työttömyysaste laski Pohjois-Pohjanmaalla alle 10 prosentin – edellisen kerran sama tilanne vuonna 2012
36
Oulun kaupungille 18,2 miljoonan potti Technopoliksen osakekaupasta – vähentää lainatarvetta
30
Oulun Allas Sea Pool innostaa ja huolettaa – suunnitelmia esiteltiin tiistaina Pakkalan salissa
19
OP aloittaa massiiviset yt-neuvottelut keskuskonsernissaan – neuvottelut eivät koske OP-ryhmän osuuspankkeja
16
Oulun keskustan joulutorikokonaisuus levittäytyy Rotuaarilta kesäkadulle – myyjiä haetaan jo

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Sinisilmäinen Suomi ja tonnttikaupat

163 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Venäläisiä syrjitään Suomessa.

Kaksoiskansalainen ei pääse venäjällä armeijan palvelukseen, korkeimpiin virkoihin eikä muuallakaan, paitsi suomessa täm... Lue lisää...
veteraanin jälkeläin...

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla. 24.6. - 26.9.

Naapurit

25.9.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image