Talous

Kuluttaja-asiamies syyttää neljää yritystä har­haan­joh­ta­vis­ta hinnoista

Talous 7.12.2017 14:24 | Päivitetty 7.12.2017 14:30
STT

Kuluttaja-asiamies on vienyt neljä yritystä markkinaoikeuteen harhaanjohtavan hinnoittelun vuoksi. Kieltojen tehostamiseksi kuluttaja-asiamies vaatii yrityksille 100 000 euron uhkasakkoja.

Yritykset ovat Scandinavian Outdoor, SGN Sportia, L-Fashion Group ja Kruunukaluste. Kuluttaja-asiamies on selvittänyt, ovatko kuluttajille markkinoidut hinnanalennukset todellisia.

Kuluttaja-asiamiehen mukaan yrityksiä on ohjeistettu ja niiden kanssa on neuvoteltu lain vaatimuksista.

- Koska yritykset eivät saamastaan ohjeistuksesta ja lupauksistaan huolimatta muuttaneet markkinointiaan, kuluttaja-asiamies määräsi yrityksille kiellot kesällä 2017. Koska yritykset vastustivat kieltoja, kuluttaja-asiamies vei yritykset markkinaoikeuteen, kuluttaja-asiamies kertoo tiedotteessa.

MAINOS

Kommentoi

Muuan kuukausi sitten ajanvarauksella optikolle ajelin ja radiosta ko. sps. mainosti yksi ja monitehoja kympeillä, mutta paikanpäällä liki 800 euroa kakkulat maksoi. Alennukset, avajaistarjoukset ja loppuunmyynnit on suurta viekkautta. Asiakas paikanpäälle, niin huippumyyjä myy kalliimman tuotteen vedoten laatuun, ominaisuuksiin, tunteisiin ja uhri yrittää itselleen jälkikäteen uskotella tehneensä hyvät kaupat, vaikka kaduttaa, oli kyseessä tuote, mikä hyvänsä sama pätee.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

euro tuli markan tilalle mutta hinnat seuras vain markka on sama kun euro , kahvi huoltiksella on 2e noin 12mk kuppi paketin saa kun laitta vähän lisää huijausta koko euro ja sote .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Milloin puututaan siihen Euron oikeaan hintaan, monikin tuote on ylihintainen vai onko palkat jäänyt niinpaljon jälkeen???

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juurikin näin huonekaluliikkeet urheilukaupat silmälasiliikkeet ??? Huijaus tapahtuu seuraavalla lailla kun alennettava hinta lasketaan nostetaan tietyllä prosentilla niin käytännössä ostaja maksaa juurikin sen täyden hinnan alennuksen jälkeen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Masku on todella mainio, aina ja iänkaiken isot alemyynnit, mutta hinnat on silti suurin piirtein samat, kuin muillakin ketjuilla vastaavilla tuotteilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Milloinkas puututaan MASKUn mainontaan? Alennukset ei voi olla todellisia ja alemainonta jatkuu vuodesta toiseen,ilman taukoja.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Seuraavaksi voisi ottaa suurennuslasin alle optikko-ketjut. Silmälaseja ei ole näissä ketjuissa myyty normaalilla hinnalla vuosiin. Tarjouskampanjat vain vaihtuu ja kytkynä myydää useita pareja.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sitä minäkin olen ihmetellyt ja peräänkuuluttanut vuosia.

Optikkoliikkeissä juuri viilataan linssiin pahemminkin. Jatkuvista aletarjouksista huolimatta niillä menee hyvin. Näkeehän sen siitä, että kaupungin parhailla liikepaikoilla on toistakymmentä optikkoliikettä ja hienoilla autoilla ajavat.

Toiseksi niitä kovasti mainostettuja tarjouslaseja ei sitten edes satu olemaan ja puolipakolla myydään ominaisuuksia, joita ei tarvitse.

Kalliimpi hinta ei edes tuo laatua. Minulla kaikken halvimmat lasit ovat olleet parhaimmat. Varmaan myyvät samoja laseja eri hinnoilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tämä on tavanomaista mainontaa näiltä kuin useilta muiltakin kaupan alan yrityksiltä.
Kuluttajat on jo oppineet aikaa sitten että nämä alehinnat on niitä normihintoja.
Tämä ei enää kaupoillaoikeesti toimi. Eikä varsinkaan 99-hinnat.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Uutisvirta

74
JHL:n lakko Oulussa: Liikuntapaikkoja ja henkilöstöruokaloita suljettuna, ikäihmisten ja vammaispalvelun ruuat toimitetaan
27
Eläkeläisten nöyryytys saa loppua – taloudellinen turva on hyvän vanhuuden yksi iso tekijä Lukijalta
13
Oulu kilpailuttaa lastensuojelun toimijoita, jatkossa palveluntuottajilta edellytetään aiempaa enemmän laatua
10
Ulkomailla rötöstelevälle on lottovoitto syntyä Suomeen - Suomi ottaa lähes kaikki ulkomailla vankilatuomion saaneet vastaan, haluaisi muiden toimivan samoin
9
Tutkimus: Media kertoo yhteiskunnallisista asioista selkeästi, virkamiehillä ja poliitikoilla reilusti parannettavaa
9
Monessa kaupungissa yrittäjien avuntarjouksiin lakkopäivinä suhtaudutaan varauksella
8
Oululaisen Jukka-Pekka Metsävainion astrokuva valittiin Vatikaanin observatorion vuosikalenterin kanteen

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Osittainen varhennettu vanhuuseläke

En ymmärrä mitä valtionvelka on. Ei siinä mitään ei nimittäin ymmärrä monikaan. Valtion velkaa ei ole tarkoituskaan maks... Lue lisää...
y

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

22.10.

Fingerpori

22.10.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image