Oulu

Waltti-kortin hankinta tökkii pahoin - Oulu10 ruuhkautui

Oulussa on mutkia Waltti-kortin matkassa. KUVA: Maiju Torvinen
Oulu 12.8.2015 18:06
Kaleva

Mutkaton matkakortti. Niin mainostetaan uutta joukkoliikenteen Waltti-korttia.

Oulussa on kuitenkin mutkia matkassa.

Oulun kaupungin konsernipalvelujen hallintojohtaja Ari Heikkinen tiedottaa Twitterissä, että Waltti-kortin hankinta tökkii pahasti. Oulu10-palvelupiste ruuhkautui tämän vuoksi keskiviikkona.

"Ratkaisu on työn alla", Heikkinen twiittaa.

Waltti on joukkoliikenteen uusi matkakortti, jonka tarkoituksena on tulevaisuudessa toimia Suomen kaikki kaupunkiseudut kattavana matkakorttina.

Reilu viikko sitten käyttöön tullut Waltti-kortti korvaa OuluCardin ja Matkahuollon kortille ladatut kausiliput, mutta ne toimivat Waltti-lippujen rinnalla 30. syyskuuta saakka. OuluCardille ladatut sarjaliput toimivat vuoden 2015 loppuun saakka.

Waltti-lippuja myydään Oulu10-palvelussa ja Matkailuneuvonnassa osoitteessa Torikatu 10. Kortin voi myös tilata netistä, ja se on kaupungin mukaan joustavin tapa siirtyä Waltti-kortin käyttöön.

Waltti-järjestelmän kehittäjänä toimii TVV lippu- ja maksujärjestelmä Oy, joka on kuntien ja valtion yhteinen IT-palvelu- ja hankintayhtiö.

Tiedätkö aiheesta enemmän?
Lähetä vinkki, kuva tai video!
13222
MAINOS

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (145)

Nettilataus tökkinyt taas pariin kertaan... Vaikka olisi edellisenä iltana laittanut 5e kortille niin seuraavana päivänä bussin kortinlukija sanoo että ei saldoa, kuski näyttää kuittia ja kertoo että ei siellä ole kuin 90snt. Nolottaa alkaa siinä selittämään että laitoin kyllä rahaa ja latauksesta kulunut reilusti enemmän kuin luvatut pari tuntia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja taas jonotetaan... Miksiköhän tätä palvelua ei voi laajentaa muihinkin oulu10 palvelupisteisiin esim?!? Lähteä nyt martiniemestä oulun keskustaan jonottamaan koululaisille korttia

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eipä toiminut Waltti-kortti tyttärelläni vielä keskiviikkonakaan 2.9 kun eka kertaa sitä yritti käyttää. Kuski ei kyllä maininnut mitään ilmaisesta matkasta vaan tyttäreni joutui sitten lopen kävelemään edestakaisin :-/

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eikö kaupunki voi väliaikaisesti pidentää Oulu10 aukioloaikoja ja teetättää henkiilöstöllä vähän ylitöitä, kunnes suma on purettu? Tuskin siihen valtuustokokousta tarvitaan, vaan yksi esimies voisi päätöksen tehdä.

Yksi toimipiste hyvin lyhyin aukioloajoin ei riitä, ja on epäreilua, että suur-Oulun laitamilta joudutaan tulemaan hukkareissulle pakollisen kortin hakuun.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Halpa, hyvä ja nopea. Valitse näistä kaksi. Kolmas tippuu aina pois.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eipä onnistu pankkikortilla maksaminenkaan , enään Oulun joukkoliikenteen linja-autoissa ! Kehtasivat valehdella, että kortinlukijat ovat liian kallis investointi ja yhtydet eivät toimi !

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Viimeksi kun matkustin onnikalla Oulussa, kyyti maksoi markan ja se maksettiin takana istuvalle rahastajalle.
Oli hyvä ja halpa kyyti, nykyään vissiin liikaa virkamiehiä ja tietotekniikkaa..

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Waltti-kortin nettikauppa on uskomattoman kömpelö. Ei tällaisella palvelulla joukkoliikenteen käyttäjämääriä saada kasvuun.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kävinpä Tallinnassa, jossa ilmainen joukkoliikenne. Sitävastoin teknologiakaupunki Oulussa pitää jonottaa tuntitolkulla yhtä ainoaa bussikorttia yhdestä ainoasta ostopaikasta virastoaikaan. Tätä osaamistako pitäisi myydä maailmalle?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kävinpä Tallinnassa, jossa on ilmainen joukkoliikenne. Teknologiakaupunki Oulussa pitää jonottaa yhtä bussikortin ostoa tuntitolkulta yhdestä ainoasta paikasta. Tätä osaamistako pitäisi markkinoida maailmalle?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Taisit nyt epähuomiossa hivenen erehtyä merkistä. Poliisin "mustat maijat" on volkkareita.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ja oli lisäksi halpaa. Matkustajat ja veronmaksajat maksavat nämä pilipalijärjestelmät. Ei ne ilmaisia kuulkaa ole, ilmaista ei olekkaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tökkiikö myös palautteeseen vastaaminen, vai onko sielläkin julmetunmoinen ruuhka ettei kukaan enää vaivaudu edes vastaamaan.

Kolmella eri selaimella kokeiltu jo neljä päivää eikä vahva tunnistus onnistu pankkitunnuksilla, rahat kyllä lähti tililtä kaupungin kassaan mutta siihenpä sitten tyssäsi arvokortin hankinta. Mahtaakohan kortti koskaan tulla kotiosoitteeseen.
Jos tässä rauhassa vielä odottaisi ensi viikkoon ja sittenpä "valittaminen" ja palaute annetaankin kuluttaja-asiamiehelle. En tiedä onko siitäkään mitään hyötyä mutta haluan joko rahat taikaisin omalle tilille tai kortti pikaisesti omaan käyttöön. Kiitos!!

Ei minua sentään ihan tumpeloksikaan (vaikka siihen piikki tämä tietysti laitetaan) voi moittia kun kaikessa muussa verkko on mitä mainioin tapa hoitaa asioitaan. Eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulu on opiskelijakaupunki. Eilen alkoi suurin osa kouluista. Koululaisten koulumatkatukilaput täytetään koululla, jonka jälkeen kortin voi ostaa Oulu10:stä. Miten voi jonkun virkamiehen mielestä yksi ainoa myyntipiste toimia ruuhkassa? Liittyneissä kunnissakin on Oulu10 toimipisteet. Olisitte kouluttaneet näiden pisteiden työntekijät myymään lippuja, niin ruuhka olisi helpottanut Torikadun pisteessä ja reuna-alueilta ei olisi tarvinut tulla keskustaan jonottamaan. Eihän tämä ole kuin suunnittelun osaamattomuutta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nimen omaan organseeraus on tökkinyt pahemman kerran.Eikä ole ainoa asia missä tuo suunnittelun osaamattomuus tulee esille. Rahaahan siinä menee hukkaan, mutta minkäs voit.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juurikin näin ihmettelen että miks näissä muissa 10 paikoissa ei myydä kortteja!!!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (145)

Uutisvirta

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Milloin Marinin hallitus kaatuu?

185 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Onko pakko omistaa auto?

Elämänympyrät jää aika pieniksi ilman autoa, varsinkin kesällä. Lue lisää...
Lady in black

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

26.2.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu


Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille


stats-image