
Oululaisen Happian kehittämä Breikkeri-tuote on voittanut Suomen Nuorkauppakamarit ry:n ja yhteistyökumppaneiden järjestämän Tuottava Idea -innovaatiokilpailun start up -sarjan.
Lisäksi oululainen Specim, Spectral Imaging Oy Ltd voitti innovaatiokilpailun yrityssarjan.
Kansallisten sarjojen voittajat pääsevät soittamaan Nasdaq OMX Helsinki -pörssin avauskelloa. Lisäksi voittajat saavat yrityksensä logon näkyviin New Yorkin Times Squaren valotaululle.
Start up -sarjassa kunniamaininnan sai lisäksi oululainen Kipuwex Oy.
Breikkeri aktivoi lapsia
Breikkeri on alakouluille ja varhaiskasvatukseen suunnattu verkkopalvelu, jonka tarkoituksena on aktivoida oppilaita liikkumaan ja kehittämään laaja-alaisia taitoja.
– Kyseessä on koulumaailman Netflix. Breikkerissä on sisältöjä, joita opettaja voi valita käytettäväksi koulupäivän aikana, toimitusjohtaja Sanna Virtanen sanoo.
Virtasen mukaan tuote tuo alakouluihin ja päiväkoteihin "ruutuaikaa, joka ei istuta lapsia."
– Se aktivoi toimimaan, mikä on meidän arvomme. Tehtävät liittyvät hyvinvointiin tai tunne- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen, mutta myös itsessään aktivoivat lapsia liikkumaan ja toimimaan yhdessä.
Virtasen mukaan tehtävät liittyvät koulujen opetussuunnitelmaan sekä varhaiskasvatussuunnitelmaan.
Happia on perustettu vuonna 2017 Oulussa ja sen tiimissä on opettajia ja kasvatusalan ammattilaisia. Kilpailun voittoa Virtanen luonnehtii mielettömäksi jutuksi.
– Upeaa, että saamme tällaista näkyvyyttä ja pääsemme Nasdaq Towerin valonäytölle. Tämä antaa tietysti vauhtia vientiponnistuksiimme, Virtanen sanoo.
Virtasen mukaan tuote on skaalattavissa koulu- ja varhaiskasvatusmaailmasta myös kuluttajamarkkinoille.
Kommentoi ()
Valmiiksi aktiivisten aktivointi ei ole kovin ihmeellistä. Taisi käydä niin että tässä ei ratkaistu yhtään olemassaolevaa ongelmaa, vaan keksittiin softa ja sille puolustuskyvytön käyttäjäkunta. Kokeilkaapa skaalata virtuaaliaktivointisoftaa työttömiin.
Hyvä Oulu, hyvä Virtaset!
Onnea Happia, Onnea Oulu!