Oulu

Oulu hakee uutta potkua - brändiä

Oulun kaupungille luodaan oma brändi-, markkinointi- ja viestintästrategia.
Oulu 25.3.2010 9:48 | Päivitetty 25.3.2010 10:28
Kari Sankala
Oulun kaupunki ryhtyy hakemaan uutta potkua näkyvyyteensä. Kaupungille luodaan oma brändi-, markkinointi- ja viestintästrategia.

Luodaan Oulu-kuva 2020, jota käytetään koko seudun markkinointiyhteistyössä. Hyvän maineen todetaan houkuttelevan yrityksiä ja ihmisiä, oululaisittain menestyjiä.

Oululla on ollut hyvä maine teknologiakaupunkina, mutta kilpi kaipaa kiillotusta.

Oululla on ollut historian saatossa muutamia brändejä: terva, purjelaivat, lohi, tervaleijona, Nokian kommunikaattori, teknologiakaupunki ja toripolliisi.

Mistä Oulun väljähtyneeseen, hapottomaan olotilaan löytyy uusi potku? Ehdota kommenttilaatikkoon, mitä muita brändejä Oululla on.

Lue lisää perjantain Kalevasta!

Tiedätkö aiheesta enemmän?
Lähetä vinkki, kuva tai video!
13222
MAINOS

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (43)

JOTENKI SUORASTAAN HÄVETTÄÄ NUO TÄMÄN PALSTAN KOMMENTIT, VAIKKA ITSE OLENKIN PALJON SAMAA MIELTÄ. MUTTA, ENTÄS JOS OULULAISET KERRANKIN UNOHETTAIS KAIKKI HÖPÖ JA OIKEASTI ALETTAISKI PUHALTAA YHTEEN HIILEEN? TÄMÄ KOSKEE MYÖS JA VARSINKIN PÄÄTTÄJIÄ! YLLÄTETTÄS KAIKKI. ELÄMÄ ON NIIN LYHYT JA KERTALUONTEINEN, ETTÄ MITÄ JOS KERRANKI TEHTÄIS TOISIN????? ROHKEUTTA SE VAAN VAATII.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kaikki oulun brändit ovat jo historiaa eikä mitään uutta ole ilmassa . Tyhjästä on paha nyhjästä .

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

huvipuisto Nallikariin. Kun lapset tulevat, tulevat myös aikuiset. Toimi ainakin mäkkärillä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tähän hommaan pitäs saada kehitysjohtajia eri kaupunki-alueilta. Alkaskohan ne liittyvien kuntien virkamiehet tähän? Vois alustavasti kysästä.Maailman mainetta vois tulla esim. maailman hajanaisimmasta kaupunki-infrasta. Malliksi vois polttaa jonkun puutalon, rakentaa maanalaisen kaupunkikeskuksen ja sen päälle tehdä pilvenpiirtäjän

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olisi hauska tietää, kuka sai tehtäväkseen tämän brändin luomisen ja kilpailutettiinko. Vai päätettiinkö pilata itse? Veikkaisin jälkimmäistä, saadaan pikimmin haudattu kelvoton suunnitelma. No, ainakin yksi opintomatka koko hallituksen voimin tehdään, veikkaillaanko porukalla, minne menevät ja paljonko maksaa? Veikkauksia otetaan vastaan täällä!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kunnallinen hallintokonneisto kuntoon ja tuottavuutta paremmaksi. Veroäyri 16.0 niin jo syntyy positiivista brändiä. Siinä ei sen kummempia työryhmiä tarvita. Eli suomeksi Oulu kunnallishallinnon tehostamisen edelläkävijäksi Suomessa ja maailmassa. Markkinoita sen osaamisen monistamiseen riittä kotomassa hetkeksi aikaa! Tämä neuvo oli ilmanen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulu on koulukaupunki. Oulussa tehdään maan parasta työtä peruskouluissa-rakkaudella ja suurella sydämellä!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei se helkkari pelkkä kilven kiillotus enää auta, sen taakse pitäisi saada pikku hiljaa toiminta kuntoon, aloitetaan lopettamalla tilaaja-tuottaja höpötys.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulu tarvitsee ehdottomasti terävöittämistä viestinnässä ja markkinoinnissa, jotta hyödyt ja edut saadaan esiin. Ihmiset voivat ryhtyä innostumaan kotikaupungistaan lisää. Tarpeen osoittaa tätä juttua kommentoineet kirjoittajat 21 kirjoitusta 26 sta on valmiiksi negatiivisia "ei kannata, huuhaa hommaa" ja vain 5 kirjoitusta 26 on jollain tavalla positiivisesti virittäytyneitä odotusarvojen suhteen. Suunta on väärä. VANHA VIISAUS: Pienet aivot juoruavat ihmisistä, kehittyvät aivot puhuvat tapahtumista ja Einstein aivot pyörittelevät uusia innovaatioita. Oulua ei kehitetä huonoilla ideoilla. Panostus innovaatioihin ja brändäykseen kannattaa aina. Kannettu vesi ei kaivossa pysy, joten asiaan kannattaa panostaa ja kouliintua omasta takaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Harva kaupunkilainen on koskaan nähnyt kanan munivan. Oulun nykyimagoon sopisi erinomaisesti Luomukanala, joka sijoittuisi Rotuvaarin pallon lähellä olevaan kiinteistöön ja sen pihamaalle. Kanalassa voisi asustaa noin tuhat hyvin munivaa rotukanaa, joilta Munabistroon saapuvat asiakkaat voisivat kännykällä tai kommunikaattorilla tilata valintansa mukan tuoreen, juuri ulos pullahtaneen munan syötäväksi. Bistro voisi valmistaa tuoreen munan eri muunnoksia kulloisenkin asiakkaan kännykällään suorittaman valinnan mukaisesti, hänen erityistoivomuksiaan noudattaen. -Munabistro houkuttelisi kaupunniimme joukoittain turisteja, joilta rahat olisi mahdollista kerätä pois gourmethinnoilla sekä uudistettavalla korotettujen maksujen pysäköinninvalvonnalla. Hanke loisi kaupunniimme eunsain mitoin uusia työpaikkoja sekä välittömällä että välillisillä vaikutuksillaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ei kannata, tämä on Perämeren kolea tuulinen paikka jossa ihmiset kävelevät hartiat kyyryssä eikä ole mitään tekemistä. Sijoittakaa rahat brändien sijasta parempiin kulkuyhteyksiin että täältä pääsee pois välillä jonnekin missä on vetovoimaa ja kivaa. Kutistuva paikkakunta joka yrittää pysyä suurena hotkimalla naapurikuntia sisuksiinsa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hommatkaa sihen nyt peevelin kallis konsultti niin saadaa potkua. Vaikka vaikea sitä päähän potkivaa Oulu on saada mediaseksikkääksi, täällä kun on tapana viedä heikoimmalta vahvemman oikeudella. Brändiksi tulisikin luoda YHTEISÖLLINEN asukkaistaaan huolehtiva Oulu. Hyvinvointiteknologiaa kehittämään ja kilpeä kiillottamaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulun keskusta maan taasalle ja tilalle kilometrin korkuinen pilvenpiirtäjä siinä on taas turisteille ihmettelemistä. Samalla saadaan kaikki palvelut saman katon alle

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No höpö höpö. Eivät nykyiset päättäjät saaneet edes keskustan rakentamista käyntiin, vaikka maksumiehet olivat asian takana.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ouluun tosiaan nuortenkaupunki. Uudet isot nuorisotilat, joihin mahdollisuus vaikuttaa ja tuoda esiin omaa luovuutta, Valve enemmän esille, enemmän nuorten tapahtumia ja "virikkeitä" Graffitiseinä niinkuin helsingissä. ja / tai Oulu julkisen liikenteen johtava kaupunki. Bussit kulkisivat myös yöllä arkisinkin, ns " jokerilinjoja" niinkuin helsingissä. Bussilipun hinnaksi 1euro jolla sitten pystyisi vaikka koko päivä ajelemaan. Ja rahathan nyitään vaikka hallituksen kassasta. terveisin. Kehittämishankkeista innostunut nuori

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tämäkin Oulun ylpeyden aiheista-lista on varmaan jonku kanki-virkamiehen tekemä. Hah Oulu se teknologian keskus -in my ass koko homma. Juna mennyt tämä suhteen jo vuosia sitten ja saa pojatit melkoista ratakiskoa vääntää, jos meinaavat sen takaisin tänne saada. Keksis joskus joku taikaviitta pelle Oulu brändiksi vaikka "tuhannen kapakan kautta ja et takuulla omin jaloin kotiis mee" Olisi yrittäjille töitä ja taxi suhareille myös

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (43)

Uutisvirta

6:22
Yön uutiskooste – Savon Sanomat: Siilinjärvi vaatii Attendolta selvitystä kuuden vanhuksen kuolemasta
6:00
Vanhuksen väkivaltaisuuteen vastataan osaamisella – taitava hoitaja osaa lukea muistisairaan käytöstä ja ennakoida tilanteita Lukijalta
6:00
Yrittäjyys on Suomen moottori Kaupallinen yhteistyö
6:00
Pikavippien mainonta muuttunut entistä aggressiivisemmaksi – ministeri Häkkänen: "Täysin harhaanjohtavaa ja houkuttelee velkakierteeseen"
6:00
Saako kala maksaa enemmän kuin liha? – "Kotimaisen kalan kulutuksen kasvua jarruttaa etenkin kalan saatavuus" Tilaajille
19.2.
Ministeriöiden työryhmä haluaa yhdistää kuntatyöntekijöiden ja yksityisillä työskentelevien eläkkeet yhteen järjestelmään
19.2.
Oulussa laaditaan teemayleiskaava kulttuuriympäristöille
17
Analyysi: Politiikasta vetäytyvä Anne Berner on yhden kauden tuulettaja – keskustaryhmästä lähtee jälleen yksi edustaja pois vapaaehtoisesti
8
Pikavippien mainonta muuttunut entistä aggressiivisemmaksi – ministeri Häkkänen: "Täysin harhaanjohtavaa ja houkuttelee velkakierteeseen"
7
Suomen Yrittäjien kysely: Enemmistö lisäisi paikallista sopimista työpaikalla –  "Matala työllisyysaste on suurin köyhyyden syy ja hyvinvoinnin uhka"
5
Kiimingin Jokirannan koulukaava etenee, lukion ja kirjaston rakennukset osoitetaan suojeltaviksi
4
Raahen Laivan kultakaivoksella alkamassa yt-neuvottelut, neuvottelujen piirissä alle 50 henkilöä
3
Oulussa laaditaan teemayleiskaava kulttuuriympäristöille
3
Ministeriöiden työryhmä haluaa yhdistää kuntatyöntekijöiden ja yksityisillä työskentelevien eläkkeet yhteen järjestelmään

Etusivulla nyt

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Tuulivaroitus maa-alueille: Koko maassa lukuun ottamatta Lapin maakuntaa sekä Pudasjärven, Kuusamon ja Taivalkosken kuntia pohjoisen ja luoteen välinen tuuli on voimakasta aamupäivästä alkaen, tuulen nopeus puuskissa 20 m/s.

Ajokeli on huono maan länsiosassa sekä Kymenlaakson maakunnassa tienpintojen jäätymisen vuoksi. Ajokeli on huono aluksi Lapin maakunnassa sekä seuraavissa Pohjois-Pohjanmaan kunnissa: Pudasjärvi, Taivalkoski ja Kuusamo jäätävän tihkusateen ja lumisateen vuoksi. Ajokeli on huono Etelä-Karjalan, Etelä-Savon, Pohjois-Savon, Pohjois-Karjalan, Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa lumisateen vuoksi.

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

20.2.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image