Oulu

Nordea palkkaa 120 työntekijää di­gi­pal­ve­lui­hin Oulussa ja Helsingissä

Oulu 27.1.2016 10:22
Kaleva

Nordea kertoi keskiviikkoisen tulosjulkistuksensa yhteydessä myös investoivansa sata miljoonaa euroa uusien digitaalisten palvelujen kehittämiseen.

Nordean Suomen vähittäispankin johtaja Topi Manner kertoo, että konsernitason investointi synnyttää 200 uutta työpaikkaa, joista 120 tulee digitaalisten palvelujen kehittämiskeskuksiin Oulussa ja Helsingissä.

– Rekrytointi on osin alkanut ja nimenomaan Oulussa. Kevään aikana edetään rekrytoinneissa laajemmin nopealla tahdilla, Manner sanoo.

Mannerin mukaan palkattavat työntekijät tekevät henkilö- ja yritysasiakkaille digitaalisia palveluja ja erityisesti mobiilipalveluja. Ensimmäiset uudet tuotteet lanseerataan jo tämän vuoden loppupuolella.

Mannerin mukaan Ouluun ja Helsinkiin panostaminen merkitsee sitä, että Suomella on jatkossa merkittävä rooli Nordeassa digipalvelujen kehittämisessä.

– Oulu ja Helsinki ovat kilpailukykyisiä digitaalisten palvelun kehittäjäkeskuksia pohjoismaisessa katsannossa. Molemmissa kaupungeissa on osaavaa työvoimaa kohtuullisen kilpailukykyiseen hintaan.

Topi Manner kertoo Nordean digitaalisten palvelujen kehittämissuunnitelmista Nordean julkaisemalla videolla:

Tiedätkö aiheesta enemmän?
Lähetä vinkki, kuva tai video!
13222
MAINOS

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (39)

Pääseekö luottotiedoton Nordeaan töihin? Olisi nimittäin maksamattomia kulutusluottoja Nordeaan about 5keu, voisin korvata ne työllä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kait tätä eteenpäin sitten Nordean asiakkaaksi pääsee helpommalla? Ei?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hyvä homma. Itseä ei kiinnosta piirun vertaa aisioda minkään pankin konttorissa. Työpaikkoja lisää ja verkkopalvelut paranee.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jokohan saisivat aikaan 2000-luvun verkkopankin, nyt ovat myöhässä jo aimakin 16 vuotta. Mutta varmaan tuohonkin menee ainakin viisi vuotta vielä, kun yhden summarivin katoamista softapäivityksessä ei neljään vuoteen saatu päivitettyä takaisin, vaikka uusia päivityksiä kuulemma oli suunnitteilla. Tuolla tahdilla päivityksissä kestää. Aikuisten oikeesti, Nordea.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mihin katosi aamullinen uutinen Nordean johtajan palkankorotuksista? Meillä suku suivaantui niin Ruotsissa tillistelevästä johtajasta niin että pani heti vireille tilijen sulkemiset Nordeassa. OP on hyvä Oululaispankki, johtajakin maksaa veronsa Suomeen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ihan sama teidän roposille missä ne makaa. Yksityisasiakkaat tuovat vain kuraa pankin lattialle. Nordea on yritysten ykkösvaihtoehto ja niillä se tuloksensa tahkoaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pankkiasiointia kaipaavat voivat mennä vaikka johonkin kahvilaan tai ravintolaan joita eri puolilla Suomea toimii vanhoissa pankkisaleissa. Saa palvelua ja saa istua niin kauan kuin kupissa tai lautasella on nautiskeltavaa, ja vielä sen jälkeenkin.

Eri kokemuksiin on eri palveluntarjoajat. On hyvä että pankki hoitaa talousasioita ja ravintolat elämysasioita. Kumpikin osaa oman tonttinsa silloin paremmin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulusa keskustan vahvalla tukialueella on oivaa koulutusta ja paljon talonpoikais/maalaisjärkeä, jota globaalissa mailmassa arvostetaan.
Onnittelen

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

"Molemmissa kaupungeissa on osaavaa työvoimaa kohtuullisen kilpailukykyiseen hintaan."
Eikö Suomalainen työ olekaan kilpailukyvytöntä?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nuo 120 hlöä voisi mieluummin palkata konttoreihin palvelemaan asiakkaita kasvotusten. Palvelut jo ihan liikaa verkossa, ja naamatusten pääset juttelemaan vain varaamalla ajan. Naurettavaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Just näin. Pankit tekee miljardivoittoja, mutta asiakkaat laitetaan palvelemaan itseään netissä. Ei hyvä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No tuossahan ei olis ollu mitään järkeä. Miksi pitää päästä naamatusten juttelemaan? Jos asiaa ei voi hoitaa sähkösesti netissä niin voihan sinne soittaa. Pankit on auki työaikana normaalisti jolloin itsellä on taas hankala päästä pankissa käymään. Tuo on just järkevää että palveluja mahdollisimman paljon verkkoon, joka palvelee 24H/7. Sellasille asioille jotka pitää hoitaa paikanpäällä niin ajanvaraus. Ei tartte turhaa sitten siellä pankissa jonottaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kannattaa valita pankki sen mukaan mitä itse haluaa pankilta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oho Nordeassakin on jotakin havaittu, mutta silti eilisen uutisen mukaan enempi kiinnosti hallituksen palkkiot. Nämäkin digitaalijutut tulee valosuosia jäljessä, kun kilpailijat ovat jo tehneet aluevaltauksia digitaalisissa pankkipalveluissa ajat sitten. Nordea vasta palkkaa... Tää on varmasti sitä imagon kohotusta jolla taas ei ole mitään tekemistä motivoituneella, laadukkaalla ja asiakaslähtöisellä palvelulla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Sanoisin että damage controllia Nordean osalta, meiltä siirty jo tilit toiseen pankkiin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kävin työhaastattelussa, antoivat rivienvälistä ymmärtää että 46v on jo liian vanha. Ikä##sismiako? Ei hyvä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Saisi niitä konttoreitakin olla.

Kumma että ennen digiaikaa palvelumaksut oli pienemmät, ja konttoreitakin oli melkein joka kylässä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (39)

Uutisvirta

11
Suojeltu myllyrakennus puretaan Toppilassa – tilalle pitää rakentaa saman näköinen talo
6
Lippo ja Oulun kaupunki hakevat pesäpallon Itä–Länttä yhdessä – tavoitteena saada arvo-ottelu Raksilaan 2021 tai 2023
5
Isis-leirin naisten paluumahdollisuutta kammoksutaan oppositiossa – Suomen lähtökohtana on ettei aikuisia auteta
4
Sisäministeri Maria Ohisalo ei halua riisua suomalaisilta kansalaisoikeuksia edes Isis-leirien tapauksessa – "suomalaista oikeusvaltioita ei pitäisi lähteä murentamaan"
4
Loppuunmyyty Qstock rikkoo jälleen kävijäennätyksensä – festivaalille odotetaan yhteensä 40 000 kävijää
2
Porokello-sovellus myös kuluttajien käyttöön: pian jokainen autoilija voi varoittaa porokolaririskistä
2
Paloauto suistui ojaan Suviseura-alueella Muhoksella

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Laitoinpa uuden auton tilaukseen

78 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Karmea moka Pudasjärvellä

Hyvä Pudis. Turistin toholakkeet ajelee ihmisten päälle, kun kattelee pitkin jokien varsia. Sillälailla. Lue lisää...
Oulun poika

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

27.6.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image