Oulu

Kerro meille: Toimivatko Oulun tietyömaat?

Kerro omat kokemuksesi Oulun alueen tietyömaista.
Oulu 18.7.2017 10:08
Kaleva

Tietöiden kiireisin kausi on käynnissä nyt kesällä. Oulun alueella tietöitä tehdään muun muassa keskustassa, Kainuuntiellä ja Nelostiellä. Miten työmaat ja liikenteenohjaus toimivat mielestäsi?

Saako joku tietyömaa erityisesti kiitosta tai kritiikkiä? Oletko kokenut läheltä piti -tilanteita ajaessasi, tai juuttunut ruuhkaan työmaan kohdalla? Onko työmaiden poikkeuksellista liikenteenohjausta helppo noudattaa?

Kerro omat kokemuksesi Oulun alueen tietyömaista alla olevassa kommenttiosiossa. Lukijoiden vastauksia käytetään tietyömaita koskevan jutun teossa.

MAINOS

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (83)

Olen ollut nyt kolmatta vuotta hereillä työmaiden takia. Ympäri vuoden kestää joku meteli ja pauke rautatien ympärillä. Voisipa haastaa jonkun oikeuteen ja saisi korvauksia kun elämä menee ihan päin helvettiä jatkuvan valvomisen takia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hyvin toimii kunhan kaikki kunnioittas työtä tekeviä. Ei siellä kukaan kiusallaan niitä rajotuksia laita tai tahalleen viivästytä työmaita. Se on hyvä se vanha sanonta että: Vaikka tiellä olen niin tietä teen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Raksilan markettien kohdalla on sekava tietyö. Ei tiedä mistä pitää ylittää tie tai missä yleensäkään voi kulkea. Lisäksi joudut menemään isojen työkoneiden alta ja vierestä. Sekavin tietyö ikinä mihin olen törmännyt näin ei autoilelevana.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tietyömaat toimivat hyvin. Ongelmana ovat kärsimättömät "mulle,heti, kaikki tässä ja nyt" autoilijat, jotka eivät kuuntele tai lue tiedotuksia menneillään olevista tietyömaista. Kalevakin on tiedottanut toistuvasti kiertoteistä, ja muutoksista kaivuu hommissa. On olemassa myös Trafin autoilua käsittelevät nettisivut, kelikamerat ja varoitussivut, mutta ketäpä ne kiinnostavat, kun voi rähistä ja osoittaa mieltään työmaan valoissa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Limingantullissa liikenteen ohjaus toimi hyvin eikä turhia ruuhkia syntynyt, mutta melkolailla kaikilla muilla tietyömailla liikennettä ohjasi ihmiset jotka tuskin osaavat itsekkään liikennesääntöjä...
Liikenne ruuhkantui pahasti sekä liikenteenohjaajat leikkivät puhelimillaan eikä ruuhkat purkautun puoleentuntiin.
Laittaisivat edes sellaiset ihmiset ohjaamaan liikennettä jotka omistavat ajokortin :D

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Maikkulan liikennevalot ovat koko työmaan ajan ollut päällä, vaikka liikennevalot olisi pitänyt poistaa käytöstä työmaan ajaksi.. ne valot ei oikeesti toimi kunnolla, kun parhaillaan on jonot kaakkurin s-marketille asti...

Myös tympeät 30-50kmh nopeusrajoitukset öisin ja viikonloppuisin ovat ärsyttäviä. Eikö voisi keksiä ohjelmoitavia siirreltäviä nopeusmerkkejä tietyö alueelle?? Olisi varmasti tarpeellisia.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Toppilan tietyö on ihan katastrofi ja kestää ja kestää. Montut vain pahenevat, eikä ent. TB:n ja Ksupermarketin tienoilla todellakaan halua ajaa. K-kauppa olisi mukava käydä, mutta autonsa sinne johtavalla tiellä vain hajottaa.

Ihan järkyttävässä kunnossa on ollut jo toista vuotta. Pari monttua täytetään soralla ja taas on vieressä iso monttu - kivet lentää ja jouset paukkuu, vaikka miten hiljaa ajaisi. Aivan törkeää hidastelua remppa ja raivostuttavan huonoa tienpitoa kaikin puolin. Miksi ihmeessä noita katuja ja risteyksiä ei laiteta kuntoon?
Säälittää ne ihmiset, jotka asuvat noissa uusissa hienoissa taloissa, kun on mahdotonta sinne nätisti autolla päästä. Ei ihme, etteivät asunnot käy kaupaksi niin nopeasti kuin olivat toivoneet...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pohjantiellä, molemmin puolin Linnanmaan/Rajakylän ramppia, pohjoisen suunnan kaistoilla on monta päivää lojunut kahdeksankympin rajoitus täysin aiheettomasti, n. puolitoista kilsaa pitkä. Ei mitään työaktiviteettia lähimaillakaan, päällystetyömaa on kaukana pohjoisessa, tismalleen saman näköinen satasen rajoituksella varustettu tie molemmin puolin rajoitusaluetta. Ei kannata sitten ihmetellä miksi työmaarajoituksia ei noudateta. Ja poliisi sekä valtiovarainministeriö kiittävät.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ammattiautoilijana voin vain todeta, että nyt ei toimi. Hyvä esimerkki on Rautatienkatu. Jatkuvasta remontoinnista huolimatta pullonkaula vain ahdistuu.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Koskelantiellä poikkeusjärjestelmyt oli toteutettu todella vaillinaisesti. Reunuskivin varustetulla soraosuudella oli puolen kaistan levyinen, puolimetrinen kuoppa, jonka ohi pääsi juuri ja juuri pienellä henkilöautolla. Onnikoiden piti ajaa jakajan väärää puolta. Ei mitään opastuksia tai ilmoituksia ajoesteestä, pelkästään kaistanreunaheijastin ennen kuopan reunaa. Ei liikenteenohjausta, vaikka kyseessä oli este joka oli mahdotonta kiertää omaa ajouraa pitkin.

Koskelantien remontti on ehdottomasti Oulun huonoiten suunniteltuja remontteja vuosiin. Siellä tilapäiset ajokaistat liitetään suoraan osittain valmiisiin rakenteisiin siten, että esim. liikenneympyrässä joutuu tekemään yli 90 asteen käännöksen päästäkseen kiertotielle. Onnikalla muuten melko hankalaa sekin kulma siinä ahtaassa tilassa, vaikka 90 asteen käännöstä siinä ei tarvi tehdäkään. Bussipysäkit on ripoteltu työmaan sekaan milloin mihinkin, yksi tilapäinen pysäkki oli pituudeltaan alle henkilöauton luokkaa eli vain bussin yksi ovi mahtui pysäkkialueelle.

Milloin tilaaja eli Oulun kaupunki alkaa vaatia, että tietyön järjestelyjä ja pysyviä järjestelyjä suunniteltaessa otetaan oikeasti huomioon
1) ne ajoneuvot, jotka ylittävät pituudeltaan henkilöauton pituuden
2) kevyt liikenne
3) jalankulku ja julkisen liikenteen käyttäjät
4) järkevät, ajettavissa olevat ajolinjat

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ei toimi ei....rajakylästä oysiin...saa olla mielikuvitusta että välttää tietyöt.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Minua kovasti ihmetyttää tuo SL-Asfaltin toiminta moottoritiellä, sekä kuusamontiellä. Eikö ELY-keskus puutu millään lailla heidän toimintaan, vai onko puututtu ja sakotettu? Ja heitä ei vaan kiinnosta.
Jyrsitään moottoritie auki jo kuudelta illalta ja aletaan vetään uutta pintaa jo iltaseitsemältä ja vedetään pintaa vielä aamukuuden jälkeen siellä. Liikennemerkit aseteltu ihan päin honkia.
Jätetään jyrät ja muut vehkeet tien reunaan, että on vain ajan kysymys kun joku vetäsee pahki ja sitten ei käy hyvin.

Kuusamontiellä jätetään 80-alueella toinen kaista vetämättä viikonlopuksi ja toisella puolella on jo uutta pintaa se reipas +5cm sopivasti viikonlopuksi. Jyrsittyihin päihin vähän nakeltu össiä, että kun siihen 50km/h ajaa niin kyllä pohjaa iskarit. Olipa vielä jyrsitty pää 80km/h alueella össillä tehty hyppyriksi, että varmasti pohjaa iskarit. Aivan käsittämätöntä miten tietyt firmat saavat toimia.
Tässä olisi tutkivalle journalistille ihan hyvä tehdä juttu, jos kiinnostaa.
Hauskinta on kuitenkin se, että vedetään Kaakkurista pohjoseen päin rampeille uutta pintaa kun kuitenkin kohta ne rampit muutetaan ja tehdään uudet rampit ja uusi pinta... Mutta onneksi sitä rahaa tulee taikaseinästä ja halpaahan tuo kuitenkin on!
He he.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pyöräteitä itse kuljen. Vähän on erikoista, kun paikataan kohtalaisia pyöräteitä, ja vähän matkan päässä on paljon pahempia monttuja, jotka jäävät paikkaamatta. Ja aina sinne niitä pieniä monttuja jää väliinkiin, jotka olisi voinut samalla kertaa paikata. En oikein näe järkeä siinä, että säästetään puolen metrin pätkä asfalttia, joka pitää uusia sitten muutaman vuoden päästä erikseen.

Esimerkiksi nyt on korjattu Kemintien länsipuolella olevaa pyörätietä Linnanmaan ja Syynimaan väliltä. Sinne jäi pari kuoppaa odottamaan korjausta parin vuoden päästä. Enemmän korjausta olisi kyllä kaivannut Syynimaan ja Iskon välinen alue, joka on jyllätty ihan ruvelle työkoneiden avulla. Laskun voisi lähettää sille tukiaseman pitäjälle, joka vähän väliä siellä on raskaalla kalustolla korjaustöitä tehnyt.

Oulun hirvein pyörätie löytyy Kaukovainion ja Hiirosen välistä, Merikotkantien päästä Urheilupuiston tielle mentäessä. Se on oikeasti vaarallisessa kunnossa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

4-tiellä on rajoituksia eikä niitä juuri kukaan noudata, ei varsinkaan 50km/h tai 30km/h nopeusrajoituksia.

Ihmetyttää että päällystystyöt on tehty ja tiemerkintöjen maalaaminen kestää jonka ajan rajoitukset vaikkei siellä mitään tehdä.

Lisäksi osa noista merkeistä ei edes täytä vaadittuja pykäliä eli ei ne oikeudessa pätisi jos siellä kolari tapahtuu.

Enpä suuresti ihmettele miksei rajoituksia noudateta.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Muuten toimivat oikeinhyvin mutta ei mahdu minun järkeeni että miksi työmaarajoitukset "30km/h" ja 50km/h ovat voimassa silloinkin kun työmailla ei ole ristinsielua??. En ihmettele yhtään että niitä rajoituksia ei kunnioiteta. Valitettavasti niitä ei monikaan kunnioita päivisinkään juuri siitä syystä että merkit menettävät merkityksensä kun niitä ei peitetä öisin/iltaisin. Esimerkiksi Moottoritie ja Kainuuntie Maikkulan kohalla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

22 tietyömaalla ei oo kyllä järjen hiventä pitää 30/50 rajotuksia yöllä ja illalla kun työmaalla ei tehdä mitään ja kulkureitit on selvästi merkitty.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Oulun surkea poliisi jos oppisi sakottamaan nelostiellä niin kaikki toimisi ja valtion kassaan useampi miljoona vuodessa. Yrittäkää edes peltipoliisella aluksi

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Toppilan kadut ovat kuin pommin jäljiltä ja nyt kun pyöräily/jalankulku on myös autoilijoiden seassa todella vaaratilanteita tapahtuu! Ja tätä on kestänyt kauan... eikä loppua näy ;(

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aliskan remontissa on niin paljoin noita muovisia kaista-/reunamerkkejä, että ajoreittejä on vaikea hahmottaa. Voisiko sinne vetää lisäksi kalkkiviivat? Ne olisi helppo haravoida sorasta piiloon, kun järjestelyn muuttuvat.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pääsääntöisesti toimivat. Mutta miksi ihmeessä rajoitusmerkkejä ei poisteta viikonlopuksi, vaikka ketään ei ole töissä eikä tiellä esteitä? Kuusakoski?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (83)

Uutisvirta

9:45
Taalakaukaloissa vain kolme Sebastian Ahoa kovempaa maalinsylkijää – Oululainen viimeisteli kauden 34. maalinsa viime yönä Leena-äitinsä silmien edessä
9:04
Suomen Yrittäjien puheenjohtajakisa käyntiin – Petri Salminen Jyväskylästä ilmoittautui ehdokkaaksi
8:31
Oulussa opiskellut Ville Sarkkinen laittoi opinnot tauolle ja alkoi panostaa täysillä moottorikelkkailuun – "Opiskelu ja jatkuva matkustusrumba verottivat aivan liikaa ajohommia" Tilaajille
8:00
Jäteauto kiertää taloyhtiössä jopa viidesti, sillä kaikkia jätteitä ei voi kipata samaan kuormaan – "Ihmiset osaavat kierrättää, mutta on eri asia, viitsivätkö he tehdä sitä" Tilaajille
7:11
Asenteet "kolhooseja" kohtaan muuttuneet – yhteismetsien suosio kovassa kasvussa Tilaajille
7:00
Vielä löytyy matkailun laji, joka sitoo kaikenlaisia ihmisiä yhteen – "Ei ole väliä, onko siivooja vai johtaja" Tilaajille
7:00
Ei sittenkään niin epämukavaa matkailua – lupsakka brittikoomikko vie katsojan matkakohteisiin, jonne keskivertoturisti ei tohtisi mennä
71
Vaaranpihan kortteli nostaa uudet talot uusiin huikeisiin korkeuksiin – rakentaminen alkanee jo kesän jälkeen Tilaajille
15
Suomalaisten velkataakkaa suitsitaan lähivuosina – Eduskunta evästää keskiviikkona hallitusta, joka miettii vielä keinoja ylivelkaantumisen estämiseksi
7
Lidl testaa parhaillaan omaa etukorttiaan – puhelimella käytettävä sovellus tulee ladattavaksi kevään 2020 aikana
6
Lapinpöllöt liikkeellä Oulun seudulla, saapuneet ehkä Savosta – lukijat ovat kuvanneet suurikokoisia pöllöjä
6
Oulunsalon Salonpään kouluhankkeessa päästiin eteenpäin – Uuden koulun ja päiväkodin rakentaminen voi alkaa kesällä, ja valmista voisi olla tammikuussa 2022
5
Oulun kauppakamari: Työvoimapulasta voi tulla matkailualan kehityksen este, oman auton käyttöä työmatkoihin pitäisi syrjäseudulla tukea
5
Nainen huijasi chat-palvelussa seuraa hakeneita miehiä – Siirsi miesten tileiltä rahaa tuhansia euroja Raahessa

Etusivulla nyt

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Ajokeli on huono aluksi Etelä-Lapissa sekä seuraavissa Pohjois-Pohjanmaan kunnissa: Pudasjärvi, Taivalkoski ja Kuusamo lumisateen vuoksi.

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

19.2.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu


Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille


stats-image