Oulu

Kerro meille: Minkälaisia kokemuksia sinulle on kertynyt asia­kas­pal­ve­lu­työs­sä?

pankkikortti, maksukortti, korttilla maksaminen
Oulu 28.1.2019 10:26
Kaleva

Hei, sinä asiakaspalvelun ammattilainen. Kalevan uutistoimitus valmistelee juttua asiakaspalvelussa työskentelevien kokemuksista.

Kerro meille minkälaisia kokemuksia sinulle on kertynyt asiakaspalvelutyössä? Minkälaista asiakaskäytöstä kohtaat? Ovatko asiakkaat ystävällisiä vai töykeitä?

Minkälaisia tilanteita sinulle on sattunut? Onko asiakkaiden käytös ehkä muuttunut vuosien saatossa?

Toimitus käsittelee vastaukset luottamuksellisesti.

Etsimme haastateltavia, joten toivomme mukaan yhteystietoja, mutta voit toki kertoa kokemuksistasi myös nimettömästi.

Vastaukset voi lähettää sähköpostiosoitteeseen toimitus@kaleva.fi. Kirjoita sähköpostin aihekenttään "Asiakaspalvelija".


Ystävällisin terveisin,

Kalevan toimitus

MAINOS

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Räkimistä, uhkailua, haukkumista, omaisuuden tärvelemistä ja ryöstöjä, asiakaspalvelijan arkipäivää. Huonot unet, vuoro työ ja pieni palkka. Vuosi vuodelta meno mennyt hullummaksi, henkensä uhallaki tehdä töitä vedossa/kylmässä/raskaita kantamuksia ja huonoja työasentoja vain pitää kestää. Asiakaspalvelua parhaimmillaan...vai pahimmillaan. Myyjän pitäisi olla tunteeton, tapana onkin sanoa "hymyile vaikka v*ttuillen" ja "jokainen asiakas on varas,ellei toisin todisteta". Kirjan voisi kirjoittaa pitkästä työurastani, mutten halua muistella mennyttä elämää. Muutenkin se vieläkin tulee uniini kummittelemään :(

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aikanaan toistakymmentä vuotta asiakkaita palvelleena voin todeta, että ei ikinä enää.
Asiakkaiden käytös muuttui vuosien saatossa yhä törkeämmäksi. Odotus on, että asiakaspalvelijalle voi oksentaa kaiken pahan olonsa ilman mitään syytä ja odottaa sen jälkeenkin hymyilevää ja loistavaa palvelua.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

23 vuotta asiakaspalvelutyössä. Suurin osa asiakkaista on mukavia, jopa ihania. Ovat syy miksi teen työtäni. On toki tapa-valittajia ja "vanhoja tuttuja" joista tietää, että kun ovesta astuvat, niin valitusta seuraa. Heitä on oppinut käsittelemään. Onnistunein on tilanne kun kärttyinen asiakas on poislähtiessä hyvällä tuulella. Yleensä ihmiset ovat ystävällisiä, jos heitä kohtelee ystävällisesti. On tärkeää, että erityisesti nuorille puhuu kuin ihmiselle. Silloin heistä saa parhaan puolen esiin. Tykkään ihmisten auttamisesta, enkä varmaan osaisi muuta tehdäkään. Auttamisesta saa hyvän mielen.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Asiakas on aina oikeassa. Näin meitä on opettu. Näin on todellisudessa hyvin harvoin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

On meitä monenlaisia ihmisiä asiakkaiksi ja palvelijoiksi. Nykyään on oman navan kaikki heti mulle ihmisiä. Minä minä minä. Pitäisi heti päästä jonottamatta/odottamatta hoitamaan asia, vaikka itse tulisi myöhässä jne. Kaikki pitäisi asiakaspalvelijan tietää. Sanomiset pitää miettiä tarkasti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Meidän viraston asiakkaat ovat enimmäkseen hyvin mukavia. Lehmän hermoista on asiakaspalvelijalle apua. Asiakkaan hermostukseen ei kannata lähteä mukaan. Kun asiakkaan pulmia ratkotaan rauhallisesti yksi kerrassaan, niin asiakas rauhoittuu, vaikka lopullista ratkaisua ei vielä löydettäisikään mutta ohjeita eteenpäin kuitenkin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Yleensä asian alku on hyvä. Annetaan tilaa kertoa huolet ja murheet. Sitten löytyy ongelman aiheuttaja tai syy. Kuunnellaan. Sitten tulee mukaan kaikki mahdollinen ja nyt kysytään ammattitaitoa. Miten asiakas ottaa vastineen haltuunsa. Pystytkö olemaan assertiivinen vai lähdetkö säälilinjalle. Kielteisen päätöksen julkistaminen on vaikea niellä. Ihminen puolustautuu. Hakee esimerkkejä tai rinnastaa oman asiansa etujensa mukaisesti. Kun tähänkin vastataan perustellusti, niin sekään ei riitä. Asia ei jää tähän vaan kerron sen serkkumiehelle yläriville. Hän istuu siellä ja siellä. Tai otetaan puhelinsoitto kaverin kaverille. No mitä sitten vaikka soittelet. Ei ole kahta isäntää samassa asiassa. Toinen on tilanteessa rauhallinen ja toinen painaa punavärinappulaa. Lopputuloksena sama asia sitten kirjallisena. Eikä mikään muuttunut. Ketä syytät. No lain laatijaa tietenkin. Mitä nyt. Pitääkö niellä vai tehdä aloite jonnekin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Asiakas tyrkkäsi konvehtirasian kouraan joululomalle jäädessä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nykyisin monet asiakkaat ovat unohtaneet normaalit käytöstävat, tervehtimisen ja näkemiin kiitos sanat ovat tuntemattomia. Myös se, että hurjistuneena huudetaan asiakaspalvelijalle, ei auta asiaa, huutajat tekevät vain itsestään pellen. Kun näen jonkun huutavan asiakaspalvelijalle tai kassalle, niin ajattelin, että mikä hullu on päässyt irti ja katson säälien huutajaa. Reklamaatiot on hoidettava asiallisesti, ääntä korottamatta ja voimasanoja välttäen. Huutamalla asia ei tule hoidettua, eikä ko. asiakkaan palvelu parane. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kerran tuli ruislimpusta päätän, kun leipä oli irtotiskiltä ostettuna liian kova. Minä ihneissäni kysymään että miksi te noin teitte, asiakas vastasi että ; siitähän teille maksetaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tällaisia moittimisjuttuja ei kannata tehdä. Ainakaan minä en niistä tykkää. Hyvin olen käyttäytynyt asiakkaana, ei se siitä ole kiinni. Ja palautetta annan edelleenkin asiakkaana.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Uutisvirta

15:29
Roi­kas­sa ollut auto syttyi pa­la­maan tal­lis­sa Pel­los­sa – yksi henkilö al­tis­tui savulle
15:11
Suomessa yksi varmistettu koronavirustapaus – Näin taudin leviäminen onnistuttiin estämään
14:56
Asianajajan mukaan alaikäinen näki Jari Sillanpään aktin nyt jo kuolleen hierojan kanssa – oliko kyse vahingosta vai tarkoituksellisuudesta?
14:55
Oulaskankaan sosiaalipäivystyksen järjestäminen vaatii aikaa – lasten ja nuorten psykiatrinen hoito halutaan varmistaa
14:38
Lämminvesiputki hajosi Raksilassa – uimahalli suljettu toistaiseksi
14:27
Kommentti: Tallinkilla rohkeita liikkeitä aikaisemminkin – laajeneminen suurhallin rakentajaksi ei odottamatonta
13:35
Tallinnaan nousee iso kokous- ja konserttikeskus – laivayhtiö Tallink mukana suurprojektissa
103
Osallistu kyselyyn: Pitäisikö Oulun yliopiston muuttaa Linnanmaalta kaupungin keskustaan?
30
Koronan leviäminen uhkaa Euroopassa, hallitus pui varautumista keskiviikkona – Asiantuntija vastaa kysymyksiin pandemian uhasta, viruksen leviämisestä ja rokotuksista
23
Koronatartuntojen määrä Teneriffan eristyshotellissa kasvaa, Iranissa virus iski ministeritasolle – Tokion olympialaiset eivät vielä vaarassa
21
Uutisanalyysi: Oulun yliopisto tulossa Raksilaan – sijainnilla iso merkitys kilpailukyvylle Tilaajille
21
Pohjoisen poliiseista kolmasosa katsoo työturvallisuuden heikentyneen – asiakkaat ovat entistä aggressiivisempia ja arvaamattomampia
19
VR poisti koronavirusepäilyn vuoksi junavaunuja käytöstä – "Varotoimenpiteenä on tehty ylimääräinen tehosiivous"
17
Raskaat ajoneuvot syynissä Haukiputaalla – saldona jarruvikoja, kortitta ajoja ja ammattipätevyyden puuttuminen

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Milloin Marinin hallitus kaatuu?

195 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Onko pakko omistaa auto?

Elämänympyrät jää aika pieniksi ilman autoa, varsinkin kesällä. Lue lisää...
Lady in black

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

26.2.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu


Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille


stats-image