Kotimaa

Tampereen uusi mo­ni­toi­mia­ree­na saa nimen ou­lu­lais­yri­tyk­sel­tä – Uros jatkaa myös Kärppien pääsponsorina

Uros on Oulun Kärppien liigajoukkueen pääsponsori, mikä näkyy muun muassa pelipaidoissa ja -sukissa. Kuvassa Kärppien liigatulokas Olli Vanttaja joulukuisessa HPK-ottelussa. KUVA: Pekka Peura
Kotimaa 5.3.2020 14:40
Teemu Wilenius

Oululainen teknologiayritys Uros ja Tampereen Kannen Areena julkistivat torstaina kymmenen vuotta kestävän yhteistyösopimuksen, jonka myötä areenan nimeksi tulee UROS LIVE.

Tampereen keskustaan rakennettavan, jopa 15 000 katsojaa vetävän monitoimihallin on tarkoitus valmistua ensi vuonna.

UROS LIVE:stä tulee Tampereen liigaseurojen Tapparan ja Ilveksen kotiareena sekä vuoden 2022 jääkiekon MM-kisojen päänäyttämö. Hulppealla monitoimiareenalla on tarkoitus järjestää myös maailmanluokan konsertteja, konferensseja, messuja sekä show-tapahtumia.

Lue myös: Oululainen Uros aikoo räjäyttää potin – yhtiö tähtää satojen miljoonien liikevaihtoon

Areenan toimitusjohtaja Marko Hurme kertoi keskiviikkona järjestetyssä tiedotustilaisuudessa odottavansa innolla Uroksen kanssa työskentelyä ja sitä että areenan rakennetaan yhtenäinen digitaalinen ekosysteemi.

– Parhaat yhteistyöt syntyvät silloin, kun kumppani luo lisäarvoa sekä vierailijoillemme että toimijoillemme. Uroksen kanssa yhteistyössä areenan kumppanit pystyvät ottamaan kävijät ja fanit huomioon entistä yksilöllisemmin, Hurme sanoi Aamulehdelle.

Uros-konsernin kansainvälisen liiketoiminnan vetäjänä Jerry Raatikainen kertoi tiedotustilaisuudessa, että Uros laajentaa liiketoimintaansa digitaalisten kokemusten ja elämysten pariin.

– Yhteistyö on meille luonteva askel ja olennainen osa laajempaa smart city -keskeistä strategiaamme. Tuomme tekoälyä hyödyntävän alustamme avulla tapahtumien sidosryhmät yhteen. Luomme yhtälön, jossa kaikki toimijat ja asiakkaat voittavat. Tapahtumaelämykset tulevat muuttumaan merkittävästi toimijoiden lisäksi myös kävijöiden näkökulmasta. Tämä on digiloikka koko tapahtumabisnekselle ja Tampere on meille maailmanlaajuisesti ensimmäinen käyttöönottokohde.

– Areenan nimeäminen UROS LIVE:ksi tuntui brändillemme sopivalta etenkin, kun tutustuimme rakennushankkeeseen ja sen takana toimivaan ydintiimiin. Jaamme heidän kanssaan samanlaisen, kunnianhimoisen vision ja halun tehdä uutta. Olen tästä yhteistyöstä todella iloinen, Raatikainen jatkoi.

Uros jatkaa Kärppien pääsponsorina

Talouselämä kertoi toukokuussa, että mobiilipalveluja ja teollisen internetin ratkaisuja toimittava Uros harppasi vuonna 2018 jo 1,3 miljardin euron liikevaihtoon. Yhtiö teki liikevoittoa tuolloin 120 miljoona euroa. Yrityksen kasvu on jatkunut huimana myös tämän jälkeen.

Uroksen ja Tampereen Kannen Areenan välisen yhteistyösopimuksen tekee omalla tavallaan mielenkiintoiseksi se, että Uros on myös Oulun Kärppien liigajoukkueen pääsponsori.

Kärpät ja Uros solmivat nelivuotisen yhteistyösopimuksen syksyllä 2017.

– Olin melko hyvin tietoinen tästä uutisesta. Uroksen ja Tampereen Areenan välisellä sopimuksella ei ole mitään vaikutusta meidän väliseen sopimukseen. Eli Uros on myös jatkossa meidän pääsponsorimme, Kärppien toimitusjohtaja Tommi Virkkunen sanoi.

 

MAINOS

Lue lisää aiheesta

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (24)

Meillekkin monitoimihalli rautatien läheisyyteen, jossa olisi hotelli, kauppoja, pizzerioita, mäkkäreitä, ja muutakin.Olisi hienoa ylpeillä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hieno homma Uros ja Oulu. Toivottavasti tästä ei aleta valittaan, että on sukupuoli puolinen nimi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lähisukulaisistamme simpansseista käytetään nimityksiä uros ja naaras, ihmisistä mies ja nainen. Jos näistä livetään, jälkeisistä syntyy jonkinmoisia viidakonlakeja noudattavia sekasikiöitä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pakko laittaa Oulun nimeksi :
NAARAS kärppä. Muuten laitan oikeusasiamiehen töihin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olemmeko todellakin näin ”herkkiä” etsimään miestä kaikista mahdollisista paikoista.Tampereella se ymmärtää,mutta että Oulusakin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei varmaan ollut yrityksellä haluja nimisponsoriksi Raksilan "Areenaan".

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Firman nimihän ei tarkoita urosta ollenkaan. Se on alusta lähtien tarkoitettu lausuttavaksi englatilaisittain eli lausutaan [juuros] eli samoin kuin "euros". Perustajilla oli nähkääs alusta alkaen tarkoitus tehdä ideallaan kunnolla euroja. Jälkeenpäinhän tuolle on sitten keksitty englanninkieliset sanat mistä nuo kirjaimet tulee, mutta alunperin se tarkoitti että "meille kaikki fyffet ja heti".

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nimihän on ok ja sehän yhtiön nimi eikä tarkoitus ole sukupuolittaa sitä, tulee mieleen aikoinaan Turun halli nimeltään Typhoon ja tammereella haikailtiin jo silloin uutta hallia ja nimikin oli valmiina Tamphoon

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No sehän on ihan sama mitä keskustellaan ja jotkut ahdasmieliset ”paheksuu”. Tämä on yksityisrahoitteinen paikka ja nimi tulee pääsponsorilta. Olis voinut olla vaikka KaalimatoAreena eikä kellään olis siihen nokankoputtamista

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

NAARAS LIVE ois ollut parempi. Täällä Treella ja Pirkanmaallakin on jo alkanut keskustelu tuosta nimestä. Ei taida kehuja tulla. Itse veikkaisin, että nimi vaihtuu. On se niin sukupuolittunut.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (24)

Uutisvirta

11:22
Humalaisen miehen ajama moottorikelkka kaatui jäällä Torniossa – sekä kuski että kyytiläinen loukkaantuivat, kummallakaan ei ollut kypärää
11:00
Kipujen mies ja sairauden tuttava – oululainen pastori Kauko Uusila kärsi vuosikausia kroonisesta kivusta ja lukee nyt kärsimyksestä kertovia raamatunkohtia uusin silmin Tilaajille
11:00
Perhe rakensi 35 neliön talon ja viihtyy pienissä tiloissaan: "Moni on sanonut tämän tuntuvan isommalta kuin neliöt antaisivat ymmärtää" Tilaajille
10:00
"Oi, kuinka me kankeat suomalaiset halaammekaan toisiamme": Kysyimme tutkijoilta, miltä elämämme näyttää pandemian jälkeen – Mutta entä, jos mikään ei muutu? Tilaajille
10:00
Orpo ja Limnéll: Näkymä tulevasta parantaa kriisinsietokykyä – tautihuippuun mennessä tarvitaan tiekartta kohti normaalia
9:21
Suomalainen Koronan anatomia -podcast versioidaan Tansanian yhteisöradiolle – Tekijät haluavat katkoa valeuutisilta siipiä
9:01
THL:n pääjohtaja: Uudenmaan rajojen avaaminen lisää koronatapauksia muualla – THL:n rajut budjettileikkaukset hidastivat koronatestaamisen laajentamista Tilaajille
58
Maskeja sekä Jylhältä että Sarmasteelta tilanneen huoltovarmuuskeskuksen Lounema pahoittelee virheitä – "Jälkipyykin pesu on sitten, kun on saatu akuutti tilanne hoidettua"
14
Euroryhmä lähestyi sopua koronatukipaketista – Euroryhmän puheenjohtaja: "Me olemme hyvin lähellä sopimusta"
11
Neljän viikon yhtämittainen kesäloma uhkaa jäädä haaveeksi – Hakemusruuhka voi laittaa Kelan lomajärjestelyt uusiksi
8
Järjestöt julkaisivat viralliset ompeluohjeet, joilla syntyy kasvomaski kotoa löytyvistä tarvikkeista – "Tämä on uusi kansalaistaito"
7
Viinasen talousopit toisivat uuden tuhon – tie taloudellisen häiriön yli on tasoitettava kaikille Lukijalta
6
Lentokenttäkyydit vaihtuivat ruoan kotiinkuljetukseen – Notkeimmat yritykset ovat jo vaihtaneet toimialaa koronakriisin takia
6
Venäjä lähestyy koronaepidemian huippua kiihtyvällä nopeudella – karanteenin aikana alkoholin myynti on lähtenyt kasvuun

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Hurmos loppumassa - paluu Sipilän linjoille?

200 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Ensi talven aurinkolomat

Kyllä niitä , nyt kannatta jo katsoa, missä niitä jo myydään ja kartoittaa hinta tasoa. Lue lisää...
Kyllä lähden

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jarin piirrokset arkistossa.

Naapurit

10.4.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu


Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille


stats-image