Kotimaa

OP:n Oulun ke­hi­ty­syk­si­kön työsarka kasvanut – rekrytoi lisää väkeä

– Suuri osa loppuasiakkaille näkyvistä digitaalisista palveluistamme kehitetään pitkälti Oulussa. Lähes kaikki OP:n mobiilipalvelukehitys tapahtuu täällä, OP:n Palvelukanavat-osaston johtaja Sari Heinonen kertoo. Arkistokuva. KUVA: Jukka Leinonen
Kotimaa 7.11.2015 8:33
Raimo Pirttikoski

OP-ryhmän Oulun kehitysyksikön vahvuus ja työsarka ovat kasvaneet muutamassa vuodessa roimasti.

Osuuspankkien mobiili- ja verkkopalveluihin aluksi erityisesti keskittynyt yksikkö vastaa nyt monien muidenkin OP:n sähköisten palveluiden kehitystyöstä, jota tehdään nykyisin myös Helsingin Vallilassa.

– Suuri osa loppuasiakkaille näkyvistä digitaalisista palveluistamme kehitetään pitkälti Oulussa. Lähes kaikki OP:n mobiilipalvelukehitys tapahtuu täällä, OP:n Palvelukanavat-osaston johtaja Sari Heinonen kertoo.

– Onhan se hienoa, että olemme saaneet paljon lisää tekemistä ja koko ajan enemmän vastuuta. Oulun vinkkelistäkin on tärkeää, että tänne syntyy uusia osaamiskeskittymiä, jotka taas houkuttelevat alueelle lisää yrityksiä.

Vuonna 2011 perustetussa Oulun yksikössä OP:n omia työntekijöitä on jo lähes sata, minkä lisäksi Elektroniikkatie 10:ssä Nokian entisissä tiloissa huhkii myös noin 50 alihankkijoiden työntekijää.

– Olemme kasvaneet koko ajan etenkin alihankinnan kautta. Tilatkin ovat laajentuneet jo kolmanneksella. Hiljattain käyttöön otettiin uusi siipi Elektroniikkatiellä, Heinonen toteaa.

Palvelukanavat-osastolle ollaan parhaillaan rekrytoimassa yhdeksää palvelumuotoilijaa, joista osa tullee työskentelemään Oulussa.

Lue lisää 07.11.2015 Kalevasta.

Tiedätkö aiheesta enemmän?
Lähetä vinkki, kuva tai video!
13222
MAINOS

Kommentoi

Mahtava juttu, iso talo joka kasvaa ja tekee kansainvälisestikin kilpailukykyisiä digitaalisia tuotteita!!!

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ne ei ole mitään tuotteita jotka kilpailevat kansainvälisesti. Ne tehdään vain ja ainoastaan OP:n asiakkaiden käyttöön räätälöidysti. Eli ei myydä esim. englantilaisten tai sveitsiläisten pankkien asiakkaiden käyttöön.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Siis onko nämä uudet OP:n työntekijöitä vai alihankkijan työntekijöitä? Palkkalaskelmasta näkee, kuka maksaa palkan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei ole ollut yksiäkään Yt:eitä tässä yksikössä. Muualla OP-ryhmässä kyllä. Mitä taas koodaamiseen tulee, se on ihan bulkkitavaraa ja yleensä ostetaan. Siellä suunnittelupuolella se tarve ja lisäarvo tehdään. OP kutsuu sen puolen ammattilaisia palvelumuotoilijoiksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä ne parhaat juurikin koodaa tuolla, yt:t kohdistuneet muualle kuin tuohon yksikköön. Ja kaukana bulkista.

Tuolla on sekä palvelumuotoilijoita että koodareita jotka tekevät niitä maailmallakin palkittuja tuotteita.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Uutisvirta

89
Oulun poliisilaitoksen sisäilmaongelmat jatkuvat, osa väestä välttelee Hiukkavaaran tiloja – Työsuojeluvaltuutettu: "Kyllä siellä aika tyhjää on"
29
Iran: Diplomatian tie on suljettu Yhdysvaltain pakotteiden takia
28
Matkanjärjestäjä TUI Finland lopettaa punaisen lihan tarjoamisen yhtiön omilla lennoilla
26
Ennätysmäärä Ferrareja saapuu Nallikariin – roomalainen Ferrari Club Passione Rossa vierailee Oulussa
23
Oulun kaupunginhallitus myönsi Torihotellille jatkoajan tiukoilla ehdoilla – kaupungille 800 000 euron vakuus
23
Biologi kouluttautuu nyt 12 viikossa koodariksi, kun oman alan töitä ei löytynyt – pikakoulutuksista toivotaan apua ohjelmistoalalle
18
Qstockin kahden päivän liput myyty loppuun kuukausi ennen festivaalia – tältä kesältä odotetaan uutta kävijäennätystä

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Juhannusjuhlat 1944

173 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Suomen on aika ottaa markka takaisin

Kansa voisi olla tyytyväinen kunnes ensimmäinen devalvaatio tai muu markan arvon romahdus nostaisi tuontitavaroiden ja p... Lue lisää...
Devalvaatio

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

25.6.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image