
Nordean palveluissa ollut katkos on ohitse, ja pankkipalvelut toimivat jälleen normaalisti.
Pankki kertoo palvelukatkon päättyneen iltapäivällä noin kello 13.30. Palvelukatkot alkoivat kello 4 aamuyöllä.
Palvelukatkon aikana pankin asiakkaat eivät pystyneet nostamaan käteistä eikä korteilla maksaminen onnistunut.
Käyttökatkojen aikana Nordean tietojärjestelmille tehtiin harjoitus poikkeustilanteisiin varautumiseksi.
Kommentoi ()
Muistakaa hymyillä sille pankkiautomaatille, kun käytätte nordean kortteja. Niin ja pyöritelkää päätä myös.
No nytkö se sähköpankki taas vaihteeksi toimii. Joko luovutaan käteisestä lopullisesti, joko saa repiä setelit?
No ei kannata missään nimessä siirtyä pois käteisestä, koska vuodessa saattaa olla muutama tunti (joista kerrotaan viikkoja etukäteen) kun tietyn pankin kortti ei toimi.
On se käteinen vaan niin näppärää!
Käteinen ei ole onneksi enää hallituksessa.
Minulla ei ole ollut koskaan mitään huoltokatkoja käteisen käytössä, ei ikipäivänä. Kerran sain repeytyneen setelin, mutta kaupan kassalla sekin vaihdettiin ehyeeseen.
Lapselle piti bussilippu ostaa toisesta kaupungista kotiin verkkopankin kautta mutta ei, keskellä päivää palvelu alhaalla.
Heti maanantai aamuna edessä pankin vaihto.
Siinäpähän haet maanantaina pankin, joka ei pidä ollenkaan huoltokatkoja...
Tai sitten kannattaa alkaa lukea uutisia. Tästäkin huoltokatkosta on tiedotettu jo parin viikon ajan.
Kannattanee huomioida että Nordea on tästä huoltokatkosta tiedottanut jo pari viikkoa sitten, ja uutisissakin siitä on ollut parin päivän ajan. Muilla pankeilla tuntuu niitä katkoksia olevan vähän väliä ja ilman mitään ennakkovaroitusta... Rupea pitämään rahoja tyynyn alla niin ei tarvi ihmetellä kun pankkiyhteydet ei toimi. Ei se tosin olisi tuohon lipun ostamiseen auttanut eikä paljoa muuhunkaan nykyään.
Pankkipalvelut ei ole toimineet enää pitkään aikaan - verkossa pitää hoitaa.
Saman olen havainnut, pankkipalvelut ovat kadonneet. Kaikki tämä tietokoneelle siirretty "asiakaspalvelu" tapahtuu "edistyksen" nimissä. Tästä tulee mieleen Kenon pelaajat tasapuolisesti huomioinut, rehelliseksi tiedetty palloarvonta, josta siirryttiin tietokoneella tehtyyn "arvontaan". Veikkauksen mukaan muutoksella siirryttiin nykyaikaan. Se vain että tietokonearvonta oli jo aikaisemmin kielletty valvovan viranomaisen toimesta siinä esiintyneiden epäselvyyksien vuoksi. Valvojien vaihtuessa ja saadulla uudella tioetokoneluvalla, veikkauksessa tilanne takaisin haltuun. Mikä haltuunsaanti kokonaisuudessaan onkin jää arvailujen varaan niiltä joilla ei ole sisäpiirintietoa.
Jos on toiminta ollut löysää valvovan viranomaisen Veikkausta valvoessa, kansainvälisiksi jättiläisiksi paisuneiden pankkien kanssa ollaan vielä vaikeammassa tilanteessa. Valvonta valvojien osalta jää resurssien puuttuessa lähes pelkäksi pankeilta saatavan tiedon vastaanottajiksi. Kuka valvoja vikamiehen palkalla "tuulimyllyjä" vastaan alkaisi taistelemaan. Outona tälläistä pidettäisiin omassa työyhteisössäkin. Rahanpesut, sisäpiitirikokset ynnä muut jotka ovat tulleet julkisuuteen, ovat järjestään tulleet ilmi muuta kautta kuin pankkivalvonnan toimesta.
Kyllä pankkiasiat olivat niin paljon paremmin 90- ja 80-luvulla!
Pankki oli auki muutaman tunnin päivässä ja yksinkertaisiakin asioita varten jonotettiin pankissa keskellä työpäivää.
Nyt saman asian saa hoidettua minuuteissa taskussa aina olevalla tietokoneella.
Ihanko oikeasti mieluummin hoitaisitte asioita siellä konttorissa?