Kotimaa

Nordean kortit ja verkkopankki pois pelistä osan sunnuntaista – asiakkaita kehotetaan varaamaan käteistä

Nordean pankkipalvelujen palvelukatkot alkavat aamuneljältä. KUVA: Juha Neuvonen
Kotimaa 16.11.2019 14:33
STT

Nordean pankkipalveluissa on laajoja katkoja sunnuntaina. Katkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä eikä välttämättä maksaa. Verkkopankki ei myöskään toimi.

Palvelukatkot alkavat aamuneljältä. Korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän viimeistään puoli yhdeltätoista aamulla ja muiden palvelujen, kuten verkkopankin, osalta kolmelta iltapäivällä.

Katkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä. Pankin mukaan maksaminen korteilla voi onnistua esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta se voi olla hidasta eikä maksujen onnistumista voida taata. Verkko- ja mobiilipankki eivät toimi. Nordean pankkitunnuksia ei myöskään voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen.

Nordea kehottaa asiakkaitaan nostamaan etukäteen käteistä sekä hoitamaan verkkopankkia tai sähköistä tunnistautumista vaativat asiat ennen katkoa.

Katkojen aikana Nordean tietojärjestelmille tehdään harjoitus poikkeustilanteisiin varautumiseksi.

MAINOS

Kommentoi

Näytä kaikki kommentit (42)

Eikö siitä käteisestä rahasta pitänyt luopua kokonaan? Kävyilläkö sitten aletaan maksamaan, kun ei oo käteistä eikä korttikaan toimi?????????????? Oispa kiva tietää..........

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Alkoin ongelmat minullakin,kuin vahdoin Nordean mobiilipankkiin. Taidan vaihtaa pankkia,kun Nordealla mennyt pankkiasiat niin tekniseksi.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mulle alko vuosi sitten riittää nämä Nordean katkot siitä ja tästä ja tosta syystä niin vaihdoin S-Pankkiin. Ei mitään ongelmia eikä mee niitä ihme maksuja🙄

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vaihdoin jo vuosia sitten S-pankkiin kun Nordea päätti alkaa varastamaan tililtä rahaa palvelumaksuina.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Töissä olen vielä tuohon aikaan, joten en tarvi rahaa.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä tuo on erikoinen aika aloittaa katko. Juuri yöelämässä käytetään paljonkin korttia noihin aikoihin. Ravintolat, ruokapaikat, taksit ym.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Haiskahtaa siltä, että järjestelmässä on ongelma jota yritetään korjata ymäripyöreällä selityksellä.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Apua! Osaako joku kertoa, mitä tarkoittaa käteinen? Mistä sitä voi varata ja miten sitä käytetään?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Käteistä??!!
Eikös sama putiikki kysele käteisen perään, mistä kotoisin.
Kiitän itseäni kun en vaihtanut tuohon tuuliviiri putiikkiin.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Niin joo, Nordea kyseli joistakin muutamasta kympeissä olleista talletuksista. En vastannut ja seuraavaksi tulikin uhka rajoittaa pankkipalveluja. Vähissä oli ne saamani palvelut ennestäänkin, ja niistä vähistä karsivat tilitietojen lähettämisen. Kolmeen vuoteen pankki ei ole ottanut mitään yhteyttä missään asiassa. Ei edes kuten aikaisemmin, palvelumaksujen korotusten yhteydessä jättivät mahdollisuuden ilmaista kantani asiaan. Ei kuten ennen jolloin muistutettiin mahdollisuudesta vaihtaa kulumisesta kulahtanut pankkikortti uuteen. Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun pankkitoimihenkilö tiliasioitani käsitellessään hekumoi, -ähäkutti, enpäs lähetä tilitietoja tälläkään kertaa, siitäs saat kun et vastannut kyselyyn, tämä opiksi että jatkossa et pelleile Nordean kanssa, ja vielä kerran, ähäkutti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juuri samaa aattelin. Lisäisin vielä että ompa mennyt huonoon suuntaan saada yhteys tuohon nordeaan, ei sitten millään meinannut saada puhelimen kautta oikeaa ihmistä vastaamaan, aina vaan joku nauhoitettu ääni siellä jankutti ja ei osannu kysymykseen vastata. Lisäksi jonotus kesti 20 minuuttia. Sitten se rumba että todistat itsesi... Eikä löydy enää oulun toimipisteen puhelunyhteystietoja. Yhdessä toisessa pankissa vielä sai hyvää oikeaa ihmismäistäpalvelua heti kun sinne sai yhteyden ja asia hoitui todella sujuvasti.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pieni hetkinen, pahoittelemme. Hiekkaa on kertynyt matoille tuulipukujen kantamana ja joudumme siksi toimimaan vajaalla kapasiteetilla.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juuri näin. Eipä nykyään saa enää paljoa sitä ihmismäistä palvelua, vaan robotti yrittää vastailla ja jonotusajat uhan hirveitä. Paikalliskonttoreihin ei saa yhteyttä kun ei ole numeroitakaan.

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hahahhahah....."asiakkaita kehotetaan varamaan käteistä." Eikö siitä käteisestä pitänyt luopua kokonaan? Niin ja älypuhelimellahan voi maksaa niin nopeasti, että rahat heilahtaa tililtä alta aikayksikön. Helppoa, eikö vain?

Vastaa Ilmoita asiaton viesti

On se hirveetä kun tuolleen ovat melkein päivän iliman pankkia. Mitenkähän ne ennen pärjäsi...

Vastaa Ilmoita asiaton viesti
Näytä kaikki kommentit (42)

Uutisvirta

13.12.
Kiviharjuntien jatkeen rakentaminen alkaa vuoden alussa OYSin tuntumassa – uusi pysäköintitalo valmistuu keväällä
13.12.
Jari Sailio iskee Kärppien kavennusmaalin
13.12.
Sarjajumbo Sport näpäytti Kärppien varamiehistä joukkuetta – Jari Sailion kavennus jäi Vaasan perjantai-illassa laihaksi lohduksi
13.12.
Insinööriliitto: Nokia purki luottamusmiehen työsopimuksen lakon jälkeen – ammattiliiton mukaan kyseessä oli kosto
13.12.
Analyysi: Kulmunilta karkasi some-mopo käsistä – sosiaalisessa mediassa poliitikko voi mokata helposti ja pahoitella nopeasti
13.12.
Ainakaan kaikkia al-Holin naisia ei voitaisi syyttää Isisin riveihin matkustamisesta – terrorismin edistämisestä voidaan tuomita jopa kahdeksan vuotta
13.12.
Hovioikeus: Oulun seksuaalirikosvyyhden syytetyn saatava tutustua uhrin salaiseen kuulustelukertomukseen – "Hänen oikeus on joka tapauksessa painavampi" Tilaajille

Etusivulla nyt

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Ajokeli muuttuu huonoksi iltayöllä Varsinais-Suomen, Uudenmaan, Kanta-Hämeen, Päijät-Hämeen ja Kymenlaakson maakunnissa lumi- tai räntäsateen vuoksi.

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Kerrostalo

OKT 250 neliöä omalla lähes hehtaarin tontilla lähellä palveluja, aah. Tarvittaessa palveluja saa rahalla, kun joskus se... Lue lisää...
VELATON NAUTISKELIJA

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

14.12.

Fingerpori

14.12.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille


stats-image