Kotimaa

Tilaajille

EU-direktiivi lisäsi re­mont­ti­rii­to­ja – agg­res­sii­vi­set kotimyyjät painostavat vanhuksia

Nykytilanne on ongelma myös rehdeille toimijoille. Kiiminkiläisestä Ikkuna Maisteri Oy:stä ei ole tehty KKV:hen yhtäkään ilmoitusta. Yhtiön myyntiedustaja Timo Uusi-Illikainen korostaa, että he antavat asiakkaille aina useamman päivän mietintäaikaa. –Aggressiiviset myyjät huonontavat koko ammattikunnan mainetta, Uusi-Illikainen sanoo. KUVA: Matti Räty
Kotimaa 12.6.2018 5:00
Riikka Aaltonen

Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV saa kuluttajilta selvästi enemmän remonttien kotimyyntiä koskevia yhteydenottoja kuin muutama vuosi sitten.

KKV:n lakimiehen Kristiina Vainion mukaan yhteydenottojen määrä on kasvanut vuodesta 2014 lähtien. Tuon vuoden kesällä Suomessa tuli voimaan kuluttajan oikeuksia koskeva EU-direktiivi. Lainmuutos poisti kotimyynnistä mittatilaustuotteiden palautusoikeuden. Tällaisina räätälöityinä tuotteina voidaan pitää esimerkiksi ikkunoita tai kattoja.

Tilaajille

Haluatko lukea koko jutun?

MAINOS

Lue lisää aiheesta

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Miksi aina puhutaan köyhyydestä.

Hallitusvalittelijat ovat tyytymättömiä omaan elämäänsä samoin kuin ay-valittelijat, jotka avaavat joka päivä ainakin yh... Lue lisää...
miksi aina haukutaan...

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla. 24.6. - 26.9.

Naapurit

25.9.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image