Terveys: Ou­lu­lai­nen Olli Jun­tu­nen meni vat­sa­ki­vun takia lää­kä­riin, samalla löytyi keuh­ko­ve­ri­tulp­pa

Pääkirjoitus: Koulua ei saa uu­vut­taa uu­dis­tus­myl­lä­käl­lä

Tilaajille

Suvisen sään säh­kö­au­to – Toyotan ni­mi­hir­viö­mal­lis­sa on sähkön käytön ja saannin kan­nal­ta har­mit­ta­via puut­tei­ta, mutta vankka alus­ta­ra­ken­ne va­kuut­taa senkin edestä

Akun esilämmitystoiminto nopeuttaisi patteriauton lataamista merkittävästi pohjoisissa oloissa. Toyotalla tätä tarvetta ei ole ymmärretty.

Kööpenhamina
Toyotan ensimmäinen sähköauto bZ4X muistuttaa saman valmistajan RAV4-mallia. Tulokkaan akseliväli on selvästi pidempi ja kattolinja matalampi.
Toyotan ensimmäinen sähköauto bZ4X muistuttaa saman valmistajan RAV4-mallia. Tulokkaan akseliväli on selvästi pidempi ja kattolinja matalampi.
Kuva: Kari Pitkänen

Toyota panttasi vuosia lähtöään mukaan sähköautokilpailuun. Sen sijaan se keskittyi hybrideihin. Sen jälkeen, kun ensimmäinen Prius-malli esiteltiin vuonna 1997, itse lataavia ja ulkoisesta virtalähteestä ladattavia Toyota-hybridiautoja onkin myyty ympäri maailmaa yli 20 miljoonaa kappaletta.

Valmistajalla on siis vankka kokemus sähköisestä autoilusta jo ennen ensimmäisen täyssähkömallin esittelyä. Tämä tuote tuntee nyt nimen Toyota bZ4X.