Kaupallinen yhteistyö

WORK-messujen teemoina työelämä ja yrittäjyys

PPY 7.10.2018 4:00
Anni Jyrinki
WORK 2018 -messut järjestetään Ouluhallissa 10.-11. lokakuuta. 

Pohjois-Pohjanmaan Messut ry:n toimitusjohtaja Anna Tiensyrjä kertoo WORK 2018 teemojen olevan työelämä ja rekrytointi, kouluttautuminen, yrittäjyys sekä tulevaisuuden työ.

”Tapahtumaan on koottu teemojen pohjalta vahva ohjelma. Yritykset voivat tavata potentiaalisia työntekijöitä tai alalle pyrkiviä, tuoda esille yritystään ja osaamistaan, kirkastaa työnantajamielikuvaansa tai kenties vaikkapa rekrytoida uuden työntekijän messuilta. Yrityksillä on mahdollisuus myös puheenvuoroihin tapahtumassa”, Tiensyrjä avaa päivien sisältöä.

Hän painottaa, että Pohjois-Suomen Messut ry haluaa tapahtuman avulla omalta osaltaan mahdollistaa kohtaamisia työnhakijoiden ja yritysten sekä koulutuspaikkaa etsivien ja oppilaitosten välillä.

”Haluamme olla mukana varmistamassa osaavan työvoiman riittävyyttä alueellamme tulevaisuudessakin.”

Uusi konsepti, laaja kohderyhmä

Kuinka hyvin nämä messut vetävät eli onko ollut helppoa saada näytteilleasettajia ja alueemme yrittäjiä mukaan?

”Tapahtuma on saanut näytteilleasettajilta varsin positiivisen vastaanoton. Olemme aiemmin järjestäneet Eteenpäin-messuja, joiden sisältö on liittynyt enemmän opiskeluun. Konseptin vaihtaminen muuttaa tapahtuman luonnetta ja uudella konseptilla järjestettävään tapahtumaan on toki alkuun vaikeampi saada näytteilleasettajia kuin jo vakiintuneeseen tapahtumaan. Toivottavasti yritykset kuitenkin rohkaistuisivat lähtemään mukaan, vaihtoehtoja osallistumiseen on monia.”
Tällä hetkellä yrityksiä on noin kolmasosa myydyistä näytteilleasettajapaikoista. Myynti on edelleen käynnissä.
”Nämä messut on tarkoitettu hyvin laajalle kohderyhmälle”, Tiensyrjä korostaa.
Eli messuvieraita ovat kaikki työelämästä, yrittäjyydestä ja opiskelusta kiinnostuneille – aina ensimmäistä opiskelu- tai työpaikkaa kartoittavasta henkilöstä jo työelämässä oleviin konkareihin. ”Uusien tapahtumien suhteen on hankala asettaa kävijätavoitteita, joten virallista kävijätoivetta ei ole julkaistu. Toivomme toki, että oululaiset löytävät sankoin joukoin paikalle.”
”Messuista voi ehdottomasti olla apua rekrytointiin ja uskon, että tämä on myös vaikuttanut monien yritysten osallistumiseen”.

Uusi väylä rekrytointiin

Yksi WORK 2018 -tapahtumassa mukana olevista yrityksistä on oululainen autolle.com. Mukaan messuille yritys innostui lähtemään pääasiassa rekrytoidakseen uusia työntekijöitä.

”Meillä on edelleen vahva kasvun vaihe menossa ja osaavalle henkilökunnalle on tulevaisuudessakin tarvetta”, toimitusjohtaja ja yrityksen perustaja Niklas Nukari kertoo.

”Odotamme saavamme lisää näkyvyyttä työhakijoiden keskuudessa ja haluamme tuoda yritystämme yhä paremmin esille”, Nukari vielä jatkaa.

MAINOS

Uutisvirta

77
Oulun jättiruuhkassa mateli niin paljon autoja peräkanaa, ettei liikennelaskuri erottanut niitä toisistaan – "Varmasti tuhansia autoja enemmän kuin tavallisesti"
76
Keskusta ei halua kieltää dieseliä – jyrkkää dieselpolttoaineen hinnannousua puolue ei pysty estämään
63
Usealle Oulun keskustan katuosuudelle saa jatkossa pysäköidä vain toiselle puolelle katua – taustalla katujen kapeus
62
Coca-Colan joulurekka villitsi oululaiset – tuhannet jonottivat ilmaista limsaa, liikenne ruuhkautui
46
Pohjantien liikenne takkusi tuntikausia etelään päin menevillä kaistoilla – "Koin tänään pahimmat ruuhkat Oulussa ikinä"
41
Uutissuomalainen: Oikeusministeri selvityttää lapsiasiavaltuutetun taksikulut - oululaistaustainen Tuomas Kurttila perustelee taksin käyttöään sujuvuudella ja työhyvinvoinnilla
33
Yhdyskuntalautakunta päätti: Oululaisten jätemaksuihin kolmen prosentin korotus

Etusivulla nyt

Paikallissää

Juttutupa

Päivän tykätyin viesti

Järjetön veropolitiikka

Väittääkö aloittaja että sosiaaliturvan taso on nyt alempi kuin ennen? Olisiko edes jotain lukuja tai muita todisteita e... Lue lisää...
Taloudesta

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

12.12.

Fingerpori

11.12.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Kalevan medioilla tavoitat 331 000 lukijaa.

Yrityspalvelut

(08) 5377 180

yrityspalvelut.kaleva.fi


stats-image