Kaupallinen yhteistyö

Uu­den­vuo­den­haas­te yrittäjille: Asia­kas­ko­ke­mus mittaa onnistumista ja tyytyväinen asiakas palaa aina takaisin

PPY 29.12.2019 5:00
Sami Heikkilä
Sami Heikkilä Aluejohtaja, Nordea 

Joulu lähestyy ja samalla useimman yrityksen tilikausi päättyy. Vuoden kovan työn saldo kirjataan tilikirjoihin ja uusi vuosi liiketoiminnassa alkaa. Toivon, että vuosi on ollut kaikille yrittäjille ja yrityksille antoisa.

Mitä tulevana vuonna 2020 olisi hyvä huomioida yrityksen toiminnassa?

Olemme kaikki jonkun asiakkaita, ja me kaikki työntekijät sekä yritykset saamme elantomme asiakkaiden ostaessa tuotteita ja palveluita työnantajaltamme tai yritykseltämme. Asiakaskokemus on erittäin tärkeä mittari onnistumiselle ja oma uudenvuodenlupaukseni on yrittää koko ajan luoda parempia asiakaskokemuksia. Pyydän kaikkia yrittäjiä mukaan tähän lupaukseen. Hyvillä asiakaskokemuksilla yritys menestyy ja kasvaa – tyytyväinen asiakas palaa uudelleen ja myös kertoo hyvistä kokemuksistaan omalle verkostolleen.

Digitalisaatiosta, keinoälystä ja robotiikasta puhutaan paljon ja usein nämä tekijät nähdään uhkana. Kuitenkin ne ovat useimmiten myös mahdollisuus. Vuonna 2020 jokaisella yrityksellä olisi hyvä olla ajan tasalla olevat tiedot verkkosivuillaan ja uutena askeleena voisi vähintäänkin kokeilla yrityksen tuotteiden ja palveluiden markkinointia parhaiten soveltuvalla sosiaalisen median alustalla, ellei asia ole jo tuttua ja toteutettua. Tällä tavoin voi tuoda yrityksen nimeä ja tuotteita sekä palveluita paremmin tunnetuiksi hyvin kustannustehokkaalla tavalla. Ei kuitenkaan kannata unohtaa vanhoja hyviä tapoja markkinoida. Uudet ja tunnetut markkinoinnin menetelmät toimivat hyvin yhdessä.

Kolmantena asiana uudella tulevalla vuodella olisi hyvä tarkastella yrityksen elinkaaren vaihetta. Ollaanko edelleen menossa kasvussa vai tasaisessa vakiintuneessa vaiheessa? Miltä tuotteiden ja palveluiden tulevaisuus näyttää ja onko tarvetta suunnitella muutoksia tulevaisuuden näkökulmasta? Maailma muuttuu nopeaan tahtiin, mutta Pohjois-Pohjanmaalla yrittäjät eivät ole tottuneet jäämään lepäämän laakereilleen, joten uskon tulevaisuuden näyttävän hyvältä.

Jouluna kerätään voimia läheisten kanssa ja nautitaan rauhasta. Vuoden alussa aletaan rakentamaan tulevaisuutta ja siinä pohdinnan keskiössä pidetään asiakas, tutustuminen digitalisaation mahdollisuuksiin sekä varmistetaan yrityksen strategia tulevaisuuden näkyminen mukaiseksi. Näillä keinoilla on mahdollisuus saavuttaa menestyksekäs vuosi 2020.

Toivotan kaikille yrittäjille ja yritysten kanssa työskenteleville rauhallista joulua ja erittäin menestyksekästä uutta vuotta 2020.

MAINOS

Uutisvirta

24.1.
Suomalaisille ilmanpuhdistimille ryöpsähti kova kysyntä Kiinassa – jättivaltioon tilattu satoja laitteita torjumaan koronaviruksen leviämistä
24.1.
Wuhanin koronavirus rantautui Eurooppaan: Ranskassa vahvistettu kaksi tartuntaa, Ruotsissa peruttu kiinalaisten ryhmien matka Norrbotteniin
24.1.
Oulun yliopistoon hankittiin itseohjautuva auto, ja se on ensimmäinen askel uuden koulutusohjelman käynnistämisessä
24.1.
Kaavailtu Baltian lentopalloliiga kiinnostaa suomalaisia seuroja, myös Ettaa – Olli Kuoksa: "Suomen liiga ei ole kehittynyt 25 vuodessa mihinkään" Tilaajille
24.1.
Emmi Peltonen lyhytohjelman jälkeen viidentenä EM-taitoluistelussa – "Nyt on magee fiilis etenkin kaikkien hankaluuksien jälkeen"
24.1.
Williams ja Osaka katsomoon Australian avoimissa – Federer kuilun partaalta jatkoon
24.1.
Vankiloiden toimintamallin mullistus alkaa Hämeenlinnasta: vartijoista valmentajia – "Ei sovi vaarallisille vangeille"

Etusivulla nyt

Paikallissää

Varoituksia voimassa!

Ajokeli on huono Pohjois-Savon, Pohjois-Karjalan ja Kainuun maakunnissa sekä Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa lukuun ottamatta Pudasjärven, Taivalkosken ja Kuusamon kuntia lumisateen vuoksi.

Juttutupa

Kuumin keskustelu nyt

Miksi vetää maalle sähköjä?

130 viestiä | Lue keskustelu

Päivän tykätyin viesti

Henkilö joka suostuu ottamaan vastaan vain osa-aikatyötä

Se aika, että ihminen elää vain työstä ja työlle on ohi. Huonosti on sellaisella ihmisellä asiat, jolla ei muuta ole kui... Lue lisää...
PORHO

Jari ja sarjakuvat

Jari

23.6.
Jari on tauolla.

Naapurit

25.1.
;

Uutiset osastoittain

Palvelemme sinua

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään Kalevan tilausasioissa ja muissa lukijan palveluissa.

Asiakaspalvelu

(08) 5377 610 (ma-pe 9-16)

www.kaleva.fi/asiakaspalvelu

Pohjoisen kattavimmat mediatilat ja monipuoliset markkinoinnin palvelut printtiin ja digiin.

Kaleva Media B2B asiakasratkaisut

(08) 5377 180

kalevamedia.fi/yrityksille


stats-image